Långfredag -13

 
Idag sov jag länge, tror jag behöver extra sömn just nu. Allt möjligt händer, men ändå inte. Man är glad för det "inte" som finns i händelserna.
Ja, jag vet att jag rör ihop allt.
 
Kära syster mådde ju extremt dåligt igår, så till slut hittade dom orsaken. Infektion i blodet som mest troligt kom ifrån att kroppen inte ville ha den s.k shunten (en form av kateter som ger henne morfin var 20 min, direkt in i kroppen mot smärta)
Så det blev en akut operation för att avlägsna shunten och ge henne blod. nu är shunten bortopererad och hon har istället fått en annan typ inopererad i handen, för att de ska kunna ge henne morfin.
 
Blev orolig för systerdotter också, så jag hade nästan bestämt mig för att åter åka till kusten. Men fick svar att hon inte var ensam, tack och lov. plus att dom antagligen även har utbildat folk där hon nu är, vilket kan finnas behov av i dessa jobbiga tider.
 
Pratade med kära bror G igår. Han har som blivit klok på äldre dagar =) Inte för att han har varit annat än klok på många sätt, men kanske mer medveten som en bivekning av hans sambos inflytande under de år de levt tillsammans. Det finns ju tack och lov någon mening med allt, dvs att även klokhet kan ge ringar på vattnet. Tyvärr har jag nog inte den turen själv.
 
Idag väntar jag på besked om syster, hur hon mår mm. Mor hade blivit bjuden till syster på påskmiddag, vilket känns bra så hon inte är så mkt ensam i nuläget.
Min kära son lär inte äta speciellt mkt påskmat, men förhoppningsvis njuter han av ledigheten från jobbet. Han har varit jätteduktig att jobba på denna praktik han har, bådar gott!
 
Själv har vi varit på affären, köpte lite lax, både gravad och fryst. Ska göra en påsk paj med lax och spenat. Lite sill, potatis, ägg och gravad lax blir det också imorgon då vi bjudit över svärfar. Sambon har jour i helgen, så vi ska kanske ut på ett lite uppdrag med svärfar å få hem hans husbil, där den nu är uppställd för vintern. Svärfar kanske beger sig söderut i april, så han vill ha hem den.
 
Bjuder på några bilder från min Resa:
 
 
Lite snö fanns det utanför Halmstad, i Harplinge där vi var och där kära Lena ska ligga.
 
 
Kyrkan full av människor och blommor
 
 
blommor från oss i Norr
 
 
Och även denna
 
Gunnar hade en egen, som var så jättefin. Lena älskade tulpaner
 
 
Så vacker
 
 
Denna blomuppsättning var också extremt fin, vilket alla iof var.
 
 
 
Detta smycke hade bror special beställt och designat tillsammans med juvelaren, men då utan plattan. Så bror kunde inte förmå sig att bara låta smycket ligga i en låda eller ge det till ngn annan, så då gjorde samma juvelare plattan bakom blomman så nu kan bror bära det fina smycket själv. Bra tänkt, det är så himla fint smycke.
 
Idag fick sambon ett påskägg av mig, och jag fick 4 lotter av honom. Nu ska jag skrapa dessa och be universum om en vinst!
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0