gråsoldisväder idag

Börjat jobba, så igår var jag på jobbet mellan 8-12 och det kändes jättebra att vara där igen. Trots att jobbet jag har kan vara tungt, så är det bra med barn, dom fyller lixom på ens energi då man är där. 4 timmar är lagomt, skulle önska jag haft råd att köra eget resten och 4 timmars jobba på sidan av =)
 
Men.
 
Igår åkte jag med sambon till Arvidsjaur, han skulle kolla på en moppe åt sig själv =) Och han kollade, släpet hade vi med och han köpte sig en moppe. märke PGO såg ut som ny. :) han var så glad för sitt köp.
 
 
Jag vet! Och jag förbannar mig själv, samvetet gnager... då jag ibland säger så dumma saker, men inte egentligen menar som det låter när det kommer ut ur mun. Visst finns det väl en liten kloker i mig, men ibland finns där även en toker som förvränger det jag vill ha sagt. Ibland kommer det ut saker, som jag inte sen vet hur jag ska rätta till för att inte gräva en större grop av idiotiord... Så ledsen att det kom ut... du vet!
 
 
Ord kan ju tolkas på så många olika sätt, samma ord men olika innebörd. eller ord kommer ut men innebörden är en annan. Livet och kommunikationen är ju inte alltid helt lätt.
 
 
Idag jobb igen, det gick riktigt bra med dåliga armen igår. På ngt sätt har nog Korticonet hjälp trots att det först inte kändes så. Inatt har jag sovit bra, hade nog kunnat sova länge idag också, men... jobb var det visst.
 
Knasdrömmar: Drömde om katter, 2 med konstiga namn. Drömde om torkat näsblod?? ja, ni förstår, inte lätt att vara dröm i mitt huvud. Kommer dock inte ihåg så mkt av händelserna, kan bero på sömntablett.
 
1 Maj BLEV det premiär grillning, åh så gott det är med grillat. Gjorde potatisgratäng till och det blev fest i munnen.
 
 
Fredag idag, vädret är grått och skiftande (snö, regn å lite sol emellanåt) Så trevlig helg. Dock brukar bloggandet vara bättre på helgerna =) see you!
 
 
Dagens tänkvärda
Det du ger ut får du dubbelt tillbaka, välj därför att agera i kärlek
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0