Varför 40

Inom yogan är det brukligt att man gör en meditation under en viss tid av dagar. Så här är den korta versionen (från 3ho.org) vad gäller meditationstider och cykler.

Hur meditationen påverkar dej i stunden...
3 minutes:  Affects circulation (blood) and electromagnetic field.
11 minutes: Changes glandular system and nerves.
22 minutes: Balances and coordinates the three minds.
31 minutes: Affects all the cells and rhythms of the body and all layers of the mind’s projection.
62 minutes: Changes the gray matter of the brain. Integrates the subconscious “shadow mind” and the outer projection.
2 ½ hours: Holds the new pattern in the subconscious mind by the surrounding universal mind.

Hur meditationen påverkar dej på sikt...
40 days: To change a habit. (Har gjort några 40 dagars meditationer )
90 days: To confirm the habit. (endast en meditation har jag gjort i 90 dagar, men det var otroligt)
120 days: You are the new habit. (måste hit...)
1000 days: Mastery of the new habit.
 
 
Inatt har jag sovit dåligt trots att jag fick mig insomningstabletter av doktorn, pga sömnbristen. Hade ändå svårt att sova då jag haft ont och värk i axeln.
 
Så i morse gjorde jag en uppvärmning enbart för kroppen, för att få igång cirkulationen kring axlarna, nu efteråt är det ngt bättre. Skönt. Just nu kör jag en 31 min meditation.
När man har ont någonstans är det jättelätt att "stelna" man blir rädd att röra sig, så man inte får mer värk. Men oftast går inte värken över om man inte försöker hålla cirkulationen i området igång. Så mjuk träning är att rekommendera. =)
 
 
 
 
 
Glad 1 Maj!
 
Vädret är bättre och solen skiner, blåser dock en del. Idag premiär grillning på altanen... skulle jag tro, trots snön omkring oss.
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0