Värme

Idag kom solen och värmen. Dagen har varit fantastiskt fin. Tänker på hur syster vid denna tid brukar vara igång och fixa och fejja i kolonilotten... ;-(
 
På morgonen åkte vi till VC för att Mor hade en läkartid. Så jag följde med henne. Tänk vad olika man kan uppfatta livets gång. Ens egen värld är verkligen inte alltid desamma som någon annans.
 
Sen åkte vi hem å jag gjorde en hempermanent på Mor. Tyvärr är hennes hår för skört, men hon ville promt. Så då gjorde jag detta. Sen körde vi ner till apoteket för att hämta en kasse medicin som hon fått utskrivet.
 
Sen en sväng till storheden, för Mango hade slut torrkulor därhemma. Men blev lite konfjust över vilket foder jag skulle välja, och pga priserna. Så jag messade sambon. Så då blev det inget foder, resan till storheden var onödig. Han beställer maten på nätet istället.
 
Det är ju ganska kruxit då katten haft urinsten. Man måste ju ge ett bra foder, men åsikterna går ju isär... veterinären sa att han alltid måste äta specialkost, men på veterinärstationen jag köper foder sa hon att han inte behöver äta samma foder utan ett annat foder men ändå för katter som haft urinsten. Men det foder veterinären rekommenderade gör katten tjock, maten är fetare. Och en fet katt har lättare att få tillbaka urinstenen så det fodret ska endast ätas under en period, inte hela livet.
Jaha!
 
Så då får sambon själv avgöra hur han vill göra med kattfodret. Jag vill att katten ska må bra, och egentligen borde han göra en efterkontroll. Urinstenarna ska ju inte vara kvar efter 2 år, men man ska akta så de inte återkommer med bra foder.
 
Efter storheden for vi iaf hem till Mor och grillade, jag gjorde potatisgratäng till och syster A.S fixade en sallad till detta. Mums.
 
Sonen åt med oss då hans flickvän skulle ut på galej med en kompis.
 
Sen bokade sig Mor å syster å kollade Lets dance och jag och son spelade yatzy istället innan han gick hem.
 
 
Övrigt läste jag på Ajas blogg, å där var Vickan på bal =) Jättetjusig.
 
lånar bild... hoppas Vickan å Aja tycker det är ok? Annars får ni protestera.
 
 
 
 
Nu sovdagzzzzzzzzzzz
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ...<3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0