Att hitta sin själsfrände

Vaknade, lite yrvaket av att sambon var upp och stängde till dörren till sovrummet. Jag försökte somna om, men med en sprängande huvudvärk och känslan att vara instängd drev mig upp ur sängen.

Jag drog på mig linnet, gick ut till köket och tog mig en citodon, för värken. Passade även på att ta min nya tablett mot blodtrycket, klockan var ju ändå 04.30 tänkte att den hinner ju börja verka innan jag ska upp på jobbet.

 

Kunde dock inte gå tillbaka till sovrummet, eftersom sambon ville ha dörren stängd, vilket jag inte klarar av. la mig på soffan, det var skönt och svalt i vardagsrummet, somnade om.

kl. 06.00 ringde väckaren i sovrummet, för både mig och sambo. jag hörde det, men huvudet var extremt tungt. men jag bestämde mig att ligga en halvtimme till och la mig tillbaka i sovrummet, somnade om. väckaren pep igen, nu 06.40 huvudet lika tungt, kallsvettig och illamående. inser att det blir nog inget jobb idag. messar jobbet, somnar om.

Telefonen ringer 07.50 jobbet undrar vart jag är? förvirrad av min huvudvärk, meddelar jag att jag messat och ska vara hemma. vi lägger på. Jag tar mig trött till köket, tar ytterligare en värktablett och tillbaka till sängen. Däckar...vaknar 11.20! Värker fortfarande, men jag svettas, måste upp. Jag mår inte bra då jag kan ligga så länge, annars är jag oftast uppe med tuppen och har svårt att ligga länge numera.

Gör mig te, messar igen, nu till min kurskollega som jag skulle haft möte med 13.30 idag. meddelar att jag inte är på jobbet, att vi får höras senare.

Hon ringer senare vid 14.00 och bestämmer att vi syns imorgon, hon hämtar mig och vi kör till Arvidsjaur vid 07.00 på vår utbildning. Jag inser att jag antagligen måste till jobbet å hämta mitt material. Skulle behövt läsa boken, men det går inte. kanske senare.

 

Lite anteckningar från igår, som jag inte publicerade. om du hoppas tror på en själsfrände, håll tillgodo.

 

Det finns ingen självklar och allmänt accepterad definition på vad själsfränder egentligen är. 
Det finns inte heller någon gemensam uppfattning om det är en eller flera

De som anser att vi har en enda själsfrände behöver inte heller nödvändigtvis tro på reinkarnation.

Vad många ändå är överens om är att själsfränder kraftigt påverkar ditt liv. 

 

Lycka i själ och hjärta

Den som mött sin soulmate, sin själsfrände, har en helt annan upplevelse av kärleken. 

Känslan börjar på ett djupare plan och söker sig upp till ytan. 

Tillsammans med en soulmate finns en stark känsla av samhörighet även om man inte känner varandra.

Det behöver inte vara kärlek så som mellan kvinna och man, eller som bisexuell kvinna och kvinna, eller man och man. 

Man njuter av varandras sällskap och känner lycka i både hjärtat och själen.  Mötet med en soulmate kan vara både överraskande och överrumplande.

En själsfrände kan verkligen överraska och ruska om ens liv.  Men förhoppningsvis är man tillräckligt mogen och öppen för att anta utmaningen när den dyker upp. 

För det är det mest underbara en människa kan få uppleva.

 

En själsfrände en person som är speciellt utvald för att passa just dig. 

Den som träffat sin själsfrände vet att något fantastiskt inträffat. 

Trots att kärleken mellan själsfränder alltid är ömsesidig kan mötet också vara störande, till och med skapa rädsla. 

Det är inte alltid som själsfränden liknar idealbilden. Och det av en anledning, att vi fortfarande ska lära av varandra.

 

–Längtan efter den sanna kärleken är universell och upptar alla människors tankar.

För att upptäcka sin själsfrände behöver du öppna ditt hjärta. 

Många vittnar om att själsfränden ofta dyker upp oväntat. 

Plötsligt står han eller hon där på jobbet, när du tankar bilen eller i snabbköpet.

 

Utvald för just dig

Ofta skiljer personen sig också från dem som du tidigare attraherats av. 

Han kanske är mycket yngre eller äldre än du, har en annan nationalitet, en annan samhälls- eller yrkesgrupp, ja kanske till och med ett annat kön än du förväntat dig.

 

Men tar du emot den gåva som en själsfrände är får du möta en människa som du kan leva ett rikt liv med och som alltid älskar dig.

 

Så hittar du din själsfrände

Det är mycket sällsynt att någon har turen att möta sin själsfrände i väldigt unga år. 

Många möts istället när de nått upp i 30- och 40-årsåldern och vissa finner sin själsfrände först på äldre dagar.

Ofta behöver man nå en personlig mognad för att vara ”mottaglig” för ett möte.

Det bästa sättet att förbereda sig är att försöka leva sitt liv så sant och sunt som möjligt, bygga upp en sund självkänsla och odla sin personlighet.

"Ur Själsfränder"

 

 

Men var är denna person/själ?

Din själsfrände känna på sig när du kallar. Ni har och kommer alltid att ha ett speciellt band mellan er. Och du kan kalla genom att "meditera" kan vi kalla det.

Du sätter dig till ro. Får dig själv till ett tillstånd, där du är fullkomligt avslappnad och mottaglig.

Sedan visualiserar du din "idealbild" och din uppfattning om hur du vill och tror att din själsfrände ska vara.

Visualisera personens personlighet, utseende, tankar, intressen osv. Och be denne att komma till dig. Be gärna dina änglar om hjälp. Du kan be Ärke Ängeln Samuel om hjälp.

 

 

Tiden när ni ska ses är förutbestämt sedan tidigare så det kanske inte ens kan påverkas, men tänk på att när du gjort detta, så vet din själsfrände även att du finns där ute.

För han eller hon har uppmärksammat de förnimmelser av känslor som du omedvetet sänt ut i etern.

 

 

En historia;

- Varför väger gifta kvinnor mer än ogifta?
- Ogifta kvinnor kommer hem, ser efter vad som finns i kylskåpet och går till sängs. Gifta kvinnor kommer hem, ser vad som finns i sängen, och går till kylskåpet.

 

=D

 

 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0