Nytt i garderoben

Idag är det så söndag, åter till arbetsveckan imorgon. Då har vi planering på e.m
 
Hösten är här och luften är klar, men vädret är lite si och så, ena stunden regn och i nästa lite sol som kikar fram. Om det finns möjlighet ska jag putsa mina små fönster i yogarummet. Dom blev inte tagna av sambon då vi hade fönsterputssvängen.
 
Jag vaknade 07.15 idag, men låg nog till 07.45 och lyssnade på min sambos våldsamma snarkningar. Han är lite täppt i näsan, så det har verkligen mullrat hela natten från hans sida. Men 07.45 kom min kisse Chanti och meddelade att hon nog var lite hungrig, om nu ändå matte bara ska ligga där och stirra i taket, kunde hon ju asa sig upp och ge sina kissar mat.
 
Så, då blev det så. tog kläderna och traskade först på toa, snabbtvätt för att vakna och drog på mig linne och träningsbrallorna. Gav kissarna sin mat, kokade hett vatten och satt mig en stund vid köksbordet. Dags att planera veckans mat. 5:2 idag söndag, dels tycker jag det är jättebra att ha en 5:2 dag då jag är ledig, samt kunna planera utifrån min nya bok om just 5:2 recept. Skönt att slippa och räkna varje del, bara ta ett recept som är färdigräknat =)
 
Idag blir det fasta fram till 12.00 då jag kommer att göra en smoothie på 94 kcal.
Sen blir det middag vid 18.00 och då blir det stekt Lax med grönsallad, allt utifrån min nya bok.
 
kl. 09.00 blev det yoga. Igår och idag gjorde jag handstående (stå på händerna) plankan gick bra och benlyften. Har börjat göra bensax också under 1 min. Idag blev det 1 timmes träning och 11 min meditation.
 
 

Kanske inte just denna hatt =D
 
Satt också här och har gjort en beställning på en klänning. Jag bara älskade den på bilden. Men den var dyr... nu blir det nog ingen hatt på marknaden =/
 

Klänningen heter t.om Eva
 
Så det var nog meningen att jag äntligen skulle hitta mig en klänning jag gillar. Blev nämligen ett par boots också.
 
 
Dock svarta, inte bruna. Förhoppningsvis hinner nu mina nya inköp komma innan jag ska åka ner till västkusten.
 
 
Bjuder på lite höstbilder från min trädgård.
 
Mina pelargonier som fortsätter vara fina.
 
 
 
 
Höstfärger
 
 
Det snöade en dag i förra veckan, gräsmattan blev ljusare =)
Tack och lov stannade den inte... håller tummarna att det inte kommer förrän slutet av oktober.
 
 
 
 
 
 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0