"lost" skotersäsong

Livet går sin gilla gång i vår lilla familj. Idag är det valborgsmässoafton.
Imorse väcktes jag väldigt tidigt av min katt som emellanåt vill slicka på mina händer, hon sträcker ut sin tass och tar lixom tag i min hand och drar den till sig och så slickar hon på mig...uhhh...
Låg så i min säng och försökte sova, klockan var väl sådär 05.00 och så gjorde hon (chanti) då så och lyckades få in en klo i mitt lillfinger, så det kändes som om jag fick ett ordentligt nålstick i fingret...tvärvaknade och Ajjj.
 
Blängde surt på henne och hon tittade tillbaka och öppnade munnen med sitt mjau. (ungefär, -bra, du är vaken)
Men suck. 30 min för väckarklockan, så jag blev ganska irriterad på henne. Men det gick ju inte att bara somna om, jag skulle ju stiga upp iaf. Så surt slängde jag så benen över sängkanten och tog tag i dagen.
 
Fick även skrapa rutan på bilen!! Det ni sörlänningar...är inget att skryta om, jag vet att sommaren redan är i södra Sverige. Dock INTE här.
Idag har vi haft ca +3 grader.
 
på jobbet avtackade vi vår unga vikarie, (20 år) Hon slutar hos oss idag efter några månader hos oss. Hon åker ner till killen sin i Linköping. Men hon är sugen att utbilda sig till förskollärare, vilket jag tror definitivt hon passar jättebra till.
Vi gav henne en gåva från oss alla, så hon kommer ihåg oss =)
Jag plitade ihop några rader, som hon verkade uppskatta.
 
Fjällen, här där jag bor är ju en viss tjusning. Vi har underbar natur och på vintern har vi ju en skotersäsong för att vi inte ska dö av tristess under det långa vinterhalvåret. MEN, (säger som Tony Irving i "lets dance" ) Men! Jag tror att man som bosatt i fjällen blir lite som skomakaren och hans barn som går i trasiga skor.
 
Jag har inte ens suttit på skotern i år. FY, uch och blä. för det. Sambon är "skomakaren" han har en skoter och den står mest och hör till inventarierna. Den är startad i år men inte körd med. Räknar inte in de korta svängarna för att prova den...  Som att köra ut på fjällen, hitta sig en mysig plats att lapa sol och kanske fixa en eld för lite grillning och därefter då dagen når sitt slut åka tillbaka hem efter en lång skön skoterfärd uppe i fjällen.
 
Låter jag gnällig, missnöjd...jo, jag vet. Det är jag nog. Jag har inte råd, eller jag tycker ärligt att det är för dyrt att köpa mig en egen skoter för den ganska korta säsongen (3 månader/år). Jag hittar inte heller så bra runt isar och fjäll, så nä. Jag är ju hopplös som har förväntningar om att få åka sambons skoter...den där som står där bara, i garaget och inte kommer till användning av än den ena och än den andra anledningen =/
 
Det är bara så, att då jag flyttade upp till fjällen och jag visste att han hade skoter... tog jag nog för givet att den användes. Dumt att ha förväntningar på ngt bara för att den finns. Jag vet, förväntningar sitter ju i mig som person. Att utgå från att någon annan ska älska att köra skoter, bara för att han är ägare till en, är faktiskt dumt.
 
Hans skoter och hans val. Så jag kan sitta och tjura bäst jag vill... det hjälper iaf inte.
 
Sommartid i fjällen är desto lättare. Jag kan ju vara ute, går gärna i skog och mark och sen har sambon en helt underbar stuga, där vi faktiskt är. Och är inte vi, så kan jag själv ta mig dit utan någon hjälp. Dvs behöver inte ha några förväntningar på någon annan, kan själv =)
 
Tror det är viktigt, trots att man är två att man kan göra saker på egen hand. Visst är det kul att göra gemensamma saker, men viktigt att inte bli ställd för att den andra inte har lust. Det måste jag respektera, att vi vill olika och är olika intresserad av olika saker.
 
Så, i år blev det iaf ingen skotersäsong för mig. Trots att vi haft massor av snö, så garanterar det ingen skoterfärd i fjällen.
 
Valborg blev en lugn hemmakväll med en kopp te och har fått se både Vikings och Game of Thrones. Jättebra!
 
Under valborg den 30 april fyller även en kär vän till mig år. Grattis Åsa L. Förr brukade vi fira valborg ihop, med god mat och en tur till närmaste brasa.
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0