Färg utan form ingen konst

 
Lördag var jag på en kurs med Linda. Inspirativ målning är

"Leken med färg och form är ett kravlöst redskap att öppna sig för vår inre visdom och läkning.

Vi är i stunden i kreativitetens flöde, som skapar möjligheter att bli den vi är i enhet med andra människor och världen runt oss.

Vi skapar för vårt inre och yttre liv, att leva i balans och glädje.

 

Under kursen ges verktyg för att skapa kravlöst och i ett meditativt flöde.

Vi målar i tystnad (ibland till musik) på tapetrullar och med kritor och vattenfärg. De som vill kan måla på duk med akryl efter ett tag, men det är valfritt. Efter kursen tolkar vi bilderna tillsammans."

 

Så här visar jag nu mina kreativa inre alster =) Det var kul att måla igen och jag behövde verkligen gå en kurs för att påbörja det igen.

Vi började med kritor och sen vattenfärg. jobba med både vänster och höger hjärnhalva var tricket för att släppa tankarna som annars kan hindra mig till kontroll. Så dessa alster är okontrollerade verk av mig =D hihi.

 1)

 1)
 
 
2)
Och när flödet satt igång blev det, det ena efter det andra, om det är bättre eller sämre, vete tusan.
 
 
För mig var det att få måla och känna mig levande =)
 
 3)
 
 
4) 
 

 
5)
 
 
Lite åska skulle denna uttrycka =) Denna bild känns bättre i verkligheten än på bild såg jag då jag satte in den här.
 

 

 

Och så bidde det en liten fisk också.

 6)

 

I Levande konst rör vi oss mellan  väglett skapande och stillhet. Då skapar vi utrymme för färg,  form och ord,
utan krav på prestation eller teknik.

 

Tyvärr kunde jag inte åka dit idag söndag, den andra dagen pga huvudvärk som hållit mig vaken och inte velat ge med sig. Därför missade jag kursens sista steg: tolka bilderna tillsammans.

Så tyvärr kunde jag inte få veta allt mitt undermedvetna berättade i mina nyskapande okontrollerande bilder som blev frukten av min kurs.

 

 

”Form betraktas som en manifestation av tingets sanna verklighet och innehåll. För

oss är varje tings namn dess yttre skepnad. För skaparen är det dess inre hemlighet.”

Rumi.

 

Att väcka den egna kreativiteten är som en självläkningsresurs.

 

 

Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0