Söndag med fri tid

Jag har haft huvudvärk i två dagar. Igår var jag så på målarkurs men var tvungen att knapra tabletter hela dagen för att orka. Kom hem runt 17.15 och då blev det middag.
Sen slappade vi i soffan, såg två action filmer, och jag undrar ännu hur jag orkade?
 
Vaknade några ggr under natten av huvudvärk och att jag var rysligt törstig. Drömde en hel del vilket Linda (konst) sa att detta kunde ske då man målar. Så jag kom väl åt undermedvetandet och drömde att jag deltog i krig. Blev angiven av en bekant att jag var ett hot mot djurförsök och skulle avrättas. Gömde mig i en stuga där inget vatten eller elektricitet fanns. Huset låg underbart mitt i skogen och var i trägul färg och lyste vackert mot skogens gröna bakgrund.
 
Huset tillhörde (i drömmen) min moster, lite förvirrad kvinna i 80 års åldern. När jag var installerad dök hon plötsligt upp med två män i släptåg, jag såg dom komma genom fönstret. Jag fick hjärtklappning och rusade till källardörren, tog mig snabbt ner för trappen till källaren som var ett litet utrymme där min moster hade en frys (utan el?)
Frysen var iaf tom. Men dom kom in i huset och jag hörde röster och ljud uppifrån. Strax hör jag dörren öppnas och nerför trappen ser jag mosters ben komma. Jag trycker mig på vänster sida trappen för att inte synas uppifrån där en man står.
 
Viskar med upprörd stämma åt min moster och undrar vad hon håller på med. -jag ska bara hämta lite bullar , ler hon åt mig. Då hon öppnar frysen fungerar den och hon plockar upp bullpåsen. Då kommer mannen ner för trappan, får syn på mig och jag är fast!
 
Sov lite längre på morgon då jag sovit så dåligt hela natten.
 
Ringde min bror G och vi surrade bort 1,5 timme =) Det var länge sen vi pratade. Jag undrade om jag kanske skulle komma tillbaka och göra färdigt det jag sist inte hann, dvs stenarna runt blombänken.
 
Det tyckte han var en utmärkt idé. =)
 
Pratade kort med min systerdotter och hon mår tyvärr inge vidare. lider så med henne. Önskar jag kunde hjälpa henne. Hon sa att jag kunde ju säga upp mig från jobbet och så kom hon å bodde hos mig. Bra idé. Kan bli lite knapert ekonomiskt dock men annars en strålande idé.
 
 
Tanken var att vi skulle gå en topp i helgen, men det gick inte då Annas sambo åkte å fiska, så då blev det inget.
 
 
Lite trädgårds stugbilder att njuta av.
 
 
 
 
 
Utsikt
 
 
 
 
Nya gardiner i gäststugan, gardinstången har jag använt björkar till.
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0