Danföredan, föredan, föredan, föredan föredopparedan

ja, ni vet det där med dopparedan kan lätt bli tjorvigt.. Iaf nu bara 4 dagar fram till julafton... känns lite som om denna jul dock kom lite i skymundan pga ett stundande bröllop å en vikingafest =)
Jag var hemskt trött då Chanti ville ha mat på morgon, men...ingen ska ju behöva gå här hungrig =) Så jag kravlade mig upp och utfodrade de små liven.
 
Mkt ska nu fixas å ordnas på kort tid. (för fest)
Men några punkter kan iaf bockas av nu.
 
Lokalen var son och M och kollade på. Tyvärr inget wow moment. där krävs det en hel del jobb för att få den lokalen mysig. Fördelen är att det är nära för de flesta. Iaf de som bor i Luleå, på hotell mm.
Vigselförrättare är funnen
Maten är väl i stort sett övergripbar
Kläder till mig å sambo är klart
Kläder till brudparet är jag lite osäkrare på
En bröllopspresent el två är fastställd
Sov arrangemang, ganska klart.
 
 
Kvar:
material för vikingalekar (Stock, hårda kuddar, pilbågar, pilar, pinne, vedkubbe och ved, yxa, tjockt snöre, jutesäckar)
Mys och dekor för lokal (ev stöpa ljus mm)
kläder till gäst (jag lovat fixa)
inköp av maten och förberedelse för detta
gästernas JA tack till inbjudan
Musik?
Gycklare?
Foto?
 
 
 
Tillbax till Julen. Så firar vi nu sex år tillsammans. Firat, tja...lite mys och gå ut och äta en bit ikväll.
Julklapparna är klara, sambon sprang ut på samhället och hittade en sista idag.
Jag får mina sista i början av veckan.
Svärfar ska dels få vår fina kökslampa i julklapp, trots att den är beg. behöver han en. Vi köper själva en ny som tydligen kommit på villovägar, suck.
 
Idag har jag rullat mina kycklingköttbullar, dom blev bra.
Vi har handlat det mesta, så det är granen som ska kläs imorgon, köttbullar som ska stekas och måndag är det dags för skinkan. Druckit lite glögg, dock gillar jag inte dessa nya smaker, är för mkt vin smak och det gillar ju inte jag. Köpte mig en söt alkoholfri idag att blanda ut de starka med =)
 
 
Jag håller ju tummar och tår att fina systerdotter ska kunna komma och att allt då ska fungera med omläggning å så. Arjeplog är väl inte kända för att vara så professionella inom sjukvården. Här är det lite Alvedon och plåster om det behövs. Dock skickade dom mig med ambulans för två år sen då jag fick "kristaller" i öronen och världen snurrade i en hiskelig fart framför ögonen. Kan blir snurrig av att tänka på detta, och det var stress som orsakade det tillståndet. Nu är jag inte alls stressad över julen, längtar bara efter barn och syskonbarn då kan julen starta. Klapparna klara och inköpta. super. Tror jag gått lite bananas på klappar iår, syns i min plånbok-dvs tom nu.
 
 
 
 
Mmmmysigt =)
 
Dom säger att vi spenderar mindre på julklappar iår, vilket troligen är tvärtom för mig.
Jag bara ÄLSKAR att ge bort klappar, å jag vet att dom jag ger är bra klappar, inget tjafs.
 
 
Ja, jag har en egen önskelista också. där finns det:

Min önskelista:

En st Samojed Valp =)

En Shiatsu Nack & Skulder massage

Ett aktivitetsarmband

Smycke

En Jack Wolfskin Jacka

En Lock grejs för håret (Babyliss C1000E - Curl Secret)

En Hängstol i konstrotting med stativ (till sommarens häng)

Musik

Mer kvalitetstid och en aktivare sambo (att han blir piggare)

En Ipad

Porslinsskål med ansikte (dom e hur söta som helst)

En trevlig vit JUL med de mina (framförallt)

 

Är ute efter en varm cape (slänkappa) till Vikingafesten, men hittar ingen till bra pris. Antingen är det för dålig kvalitet eller så jättedyra, dock fina =)

 

1790:- Men fin
 

Nä, nu måste jag lägga lite färg på fransarna å byta kläder för att vara presentabel om vi går ut på samhället och äter.

 

 

 

Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och En GOD Jul till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0