Jul i backspegeln

Nu är så julfirandet över, idag annandag jul.
Julafton blev fantastiskt trevlig. Med besök av son med flickvän och systerdotter som fick komma trots att Sunderby sjukhus var ngt skeptisk till att släppa iväg henne. =D (vad jag förstod)
Då hon kom tisdagkväll fick vi åka och byta förband, då hon inte hann göra detta innan hon åkte till mig.
 
Julafton började lugnt med lite sovmorgon därefter bjöd vi gästerna ett traditionell julbord med julkorv, julskinka, syltor, patéer, Lax, sill, potatis, ägg, pastejer, ostar, vörtbröd, köttbullar av både kycklingfärs och gris, prinskorvar, revbenspjäll rödbetssallad, och så  mimosa. Vi började dagen med tomtegröt och de som önskade åt skinkmacka.
 
Dagen gick fort, några duschade och så lite fix med div, sen bytta alla om och så dags för Kalles jul, jag å sambo gjorde iordning maten och sen åt vi.
 
Mätta och nöjda satte vi oss så och jag "tomte för iår" delade ut klappar.
 
Jag fick av min sambo; Aktivitetsarmband, magnetarmband, fint hjärtehalsband, en MP3 med hela isfolket laddat på, en jacka som jag önskade dock lite för liten =(
Av systerdotter; en fin handduk med text, en jättefin tavla med fin text och 2 x dusch/rengörings set. Otroligt att hon kunnat shoppa på sjukhuset lilla vännen. =) Värmer i hjärtat att hon ansträngt sig så.
 
Av sonen med flickvän får jag klapp sen, då dessa inte hann komma innan de åkte hit. Fick iaf en ask med "Merci" choklad =)
Av Mor fick jag ett stelt halsband.
Sambon fick av mig; Jordglob, skjorta, kalsonger, t-shirts, set med jacka och byxa som han önskat sig, grill med rök/grillfunktion.
 
Jag gav en hel del klappar så börsen är nu tunn och tom =) Så när alla är nöjda å glada så är jag det också.
 
Juldagen fick vi också åka och byta systerdottersförband och nu var såret kladdigare än tisdagen. Men de var så trevliga och tillmötesgående, vi fick även låna en blodsockermätare då hon glömt denna hemma.
Under juldagen åt vi så rester efter julaftonens julbord, smakade lika gott tycker jag =)
 
Sen blev det både Yatzy och Chicago, kortspel. mkt trevligt med umgänge, tedricka, surr och mys =)
 
Vi försökte enas om en film, men vi gav upp då vi alla har väldigt olika smak, så då återgick vi till det vi gillar mest tillsammans = umgås, surr och lite mer spel.
 
Idag annandagen steg jag upp 07.30 och kl. 08.00 gick jag ut och promenerade under en timme. jättesköt till att börja med, men efter halva rundan började jag återigen känna av mina skavsår.
Varför får jag skavsår av skor jag använt redan sen länge? Underliga hälar jag har?
 
Kom hem och efter en stund runt 9.30 kom barnen upp. Vi kollade och beställde Vikinga kläder inför kommande vikinga fest =D sen tittade vi även på barnkläder som jag sparat från det sonen var liten. Kanske inte jätte mkt att använda men lite grann vart det ändå. Dom behöver inte köpa på sig jätte mkt kläder från början.
 
Sen steg även sambon upp och frukosten blev ett faktum, eller snarare frunch =)
Systerdotter låg länge och då hon väl vaknade blödde hon ur sitt sår. Jag ringde sjukvården å vi skulle få komma runt 15 och då var kl ca 12.00 men det blev bara värre och snart hade hon blodat igenom sitt förband. Så jag ringde igen och vi fick beställa bårbil dit då hon var medtagen och blödde.
 
Väl där fick vi träffa en "hen" doktor som jag inte skulle vilja lägga mitt liv i hens händer, någonsin. denna doktor var både nervös och verkade inte speciellt kunnig. Ja, iaf ringde han då kirurgen i Luleå och sen blev det omläggning av sår som då ändå slutat att blöd, tack och lov.
Hon fick själv välja att stanna eller åka till Sunderbyn, men ingen verkade kräva att hon skulle behöva åka in, som läget var då. Men blev det sämre kunde vi komma tillbaka. Dock konstaterade vi efter besöket att blev/blir det sämre åker hon direkt till Sunderbyn utan stopp på VC och dess helgvikarier.
 
Sköterskorna som jobbat har varit fenomenalt trevliga, omhändetagande, omsorgsfulla och gjort ett bra jobb. Men med en sån läkare som idag, kan vem som helst bli nervös.
 
Tack och lov så kunde vi så åka hem därifrån och hon kan stanna en natt till iaf. Vi tar väl en dag i taget som det ser ut. Vad det berodde blodet på, det fick vi inget vettigt svar på.
 
Väl hemma gjorde jag stekta kotletter, pommes, sås till middag vilket uppskattades. =) själv åt jag då kyckling till detta (uteslöt den där kotletten)
 
Kvällen har även den bestått av Chicago och lite Tv. Sonen och flickvän åker kl. 07.00 imorgon då det inte går fler bussar -katastrof kan jag tycka.
 
Dom packade ihop och har nu krupit i säng, vilket även jag ska göra =)
 
Förhoppningsvis har ni ALLA haft en fin och givande Julhelg.
Bilder kommer mer senare =) Idag då jag gick på promenad var det så tyst och vackert ute. underbart.
 
Julklappar;
 
Halsband av sambo
 
Zenon Xt Jacket Women L, Glowing Green
Jacka
 
 Aktivitetsarmband
 
 
Fler bilder kommer.
Nu Natti
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 
 
Glad Jag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fin blogg

Svar:
Tackar! Gott nytt 2015
Eva

2014-12-31 @ 14:42:48
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0