KisseNytt å spån

Hemma igen. Idag steg jag upp 06.40 vaknade av att Mors lilla sötnos Kurre jamade utanför dörren, intensivt. Chanti har under tiden vi varit vid kusten sovit bredvid mig i sängen, så även hon var hungrig, så då stag jag upp.
 
Drack lite te efter att jag gett Chanti maten, hon hade dock lite svårt att äta, hon var inte helt bekväm med vistelsen hos en annan katt. Oavsett om den var kattunge. Hon har fräst och morrat rent av. Men det är inte lätt, att vara döv kisse i annat hem och en livlig liten busig kattunge som är "på" hela tiden. Jag trodde dom skulle bli kompisar, men icke.
Möjligtvis om vi stannat längre, men inte någon kompis "klick" på tre dars vistelse.
 
Åt sen frukost och packade. Sonen kom ner med min smoothie flaska som jag glömde hemma hos dom igår.
Vid 11.30 gjorde jag lunch åt oss, värmde korven som Mor gjort åt mig igår(ugnsfalu på kycklingkorv)
Kokade potatis, gjorde champinjonsås åt Mor å Son, till kalvköttet vi stekte i fredags + potatis. Alla åt och mumsade =)
Runt 12.30 packade jag in katt och väska i bilen och sonen följde med till stan, för att göra ärenden.
 
Jag sa hej då till Mor å sons sambo och så bar det iväg. Chanti var trött, så hon klev in i buren 20 min innan jag ens var klar, självmant =) Ville hem, stackarn.
Min katt är ju inte så social med andra människor eller djur (Mango räknas inte) Så andra uppfattar henne nog ganska trist. Men hon är min katt och väldigt social till mig, vilket är tur. Visst, hon är ingen knäkisse, men hon har sina keliga stunder.
 
Vi åkte mot centrum och där kramade jag son och släppte av honom. Jag fortsatte till Sunderby sjukhus, stannade så länge jag vågade hos L (hade ju chanti i bilen) Och lång väg hem. Önskar att helgerna hade fler timmar och vi fick mer tid tillsammans. (Jag å systerdotter)
 
Pratade med syster Å i bilen på G hem, efter ett farväl på sjukhuset. Att systerdotter fyller ju 40 i år... Kanske skulle vi spåna på att åka på en resa eller nåt tillsammans...Har dock inte pratat med systerdotter, så jag vet inte ens om hon vill. Och först å främst måste ju gumman(L) bli frisk, så hon kan åka någonstans alls.
 
Hon har funderat och spånat om att resa till Hallands kusten, men det gäller ju att pigga på sig då också. Så läser hon detta, så kanske vi ska spåna och kanske drömma ihop lite grann =)
 
Kom hem, resan gick bra. Gjorde snitzel och pot.mos åt sambo, som matback. Gjorde mig en panpizza själv till middag.
Efter att jag packat in mina varor.
 
Svärfar kom och hämtade sin bil, tog en kaffe och fick smaka på nyinköpta drömmar.
 
Har hunnit få ihop massor av steg, då jag sällan är stilla då jag är på besök i Luleå =) känns bra.
Nu kommer en ny vecka, nya utmaningar.
 
Min Kollega M har gjort en operation, tyvärr blev den större än beräknat. vilket gör att hon behöver mer tid på sig att återhämta sig. Dock har vi fått en vikarie för henne, vilket känns bra.
 
Imorgon blodtryckskoll igen, samt att jag köpt vitlökssaft av min vän Maria för att få ordning på mitt blodtryck.
Nu sovdags.
 
Hoppas kunna visa lite bilder på J:s stora härliga katt. Men är för trött nu, så nu e det sängen som hägrar.
 
 
 
 
Good night!  Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0