skrövlig...

Ibland, dvs ungefär nu…eller ska jag vara ärlig, de senaste åren har jag börjat upptäcka alla dessa rynkor jag fått kring ögon och mun.

Jag har ju varit mjuk, trind och relativt slät i fejan under mitt liv.

 

Eller, det är vad jag trott då jag bott i lägenheter med badrumsbelysning lika med noll. Utan fönster och en skum belysning kan ju vilket fejs som helst kanske vara i fin form, eller se släta ut =)

 

Hudterapeuter vill att man ska börja i tid lixom, så jag antar att det nu är försent med antikrämer och div hjälpmedel för att se fräsch ut för mig nu. Men de kommer med sina förslag och själva är dom knappt över 20 och har ingen aning om att vi alla den här vägen ska vandra. Iaf på ett eller annat sätt.

 

Visst kan jag gå till en plastik kirurg och få en hel del tips om vad jag troligen borde göra, men det vete f..n. Behöver jag det?

Jag har ju levt i 51 år, så det ska väl synas. Ett liv med massor av erfarenheter både på ena och andra sättet.

Men jag vägrar, jag ids inte börja kleta krämer och dra än hit och dit i mitt ansikte.

Det är som det är. Något måste ju livet ha lärt mig.

 

Jag kan ju inte stoppa tiden, och det kan ju ingen annan som tillverkar krämer heller göra. Visst kan jag säkert få rynkorna tillfixade med slipning å dyl… men vill jag se ut som 30+  när jag är över 50?

Vete tusan om det inte är smartast att göra make up med svag belysning och ha hoppet om sitt ursprungliga fejs i minnet.

Så veckans tips: Är du lite upp i åren kommen, å inte vill se alla dina nykläckta linjer, stå då inte i en svinljus belysning… då ser vilken jäkla kräm som helst ut som om den ska spricka och du under den. Oavsett antirynk or not.

 

Så, jag kör naturellt och nöjer mig med nattkräm emellanåt och tror kanske på tomten.

 

Men idag blev det då lite make up eftersom vi skulle ut och äta. Försökte i badrumsbelysningen lägga på lite ögonskugga, lite linjer kring ögonen och mascara på fransarna, det fick duga. Sen lite läppglans på läpparna, för jag ska ju ut å äta, ingen idé med läppstift som ändå bara äts upp.

 

Idag blev det svart T-shirt med fint lite glittrigt tryck, koftan och blå jeans till mina bruna snör stövlar, min fodrade jeansjackan.

 

Vi åkte då svärfar kom och hämtade upp oss, blev mat på Verona. Där har dom nämligen Arjeplogs godaste rödingsplanka, som jag åt idag. (Genomgrillad rödingfilé med ugnsbakad tomat samt gratinerad potatismos. Serveras på en citrus marinerad feta ost sallad och en klick hollandaisesås) pris; 215 kr och väl värt varenda öre. mums.

En röding =)

 

Vi var där mellan 18-20 för sambon tittade ju på Hockyn, för numera ska ju alla ha storbildsTV, även på restaurangen . Suck.

 

Vi kom hem efter att vi lämnat av svärfar och så satte sig sambon för att titta klart på Hockyn. Därefter gick han å la sig, hade ätit för mkt. Så ensam har jag sett melodifestivalomgången och tyckte om en av de två låtarna som gick vidare direkt.

 

Därefter tittade jag på Sherlock Holms =) Tycker om den serien.

 

 

Så, nu är det bara att krypa till sängs.

Har jag tur följer svärfar med mig på promenad till Kraja å tar en fika, sen promenad hem igen. Vilket blir en bit på ca 9 km

 

Och nej... Ingen vinst på DD heller! Vet inte varför turen inte vill vara på min sida.

 

PS; Life Bites -Lördagen finns nu att läsa för er som följer min novell under "mina texter" här på bloggen.ds

 

 

 Good night!  Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0