imorgon 17 juni

Fyller jag visst år... uch, men efter 50 har man väl rätt att sluta räkna, eller? Fördelen med att komma i denna ålder är att jag numera slutar ha såna höga förväntningar. =) Visst önskar jag mig ngt, men vet att det inte blir så mkt nu för tiden. Men jag gläds åt det lilla istället. Roligt om jag får ett kort av min son och av min Mor.
 
Sambon brukar iof vara generös, så jag får kanske en gåva av honom också. =)
 
I morse vaknade jag 04.30 av att min katt Chanti satt och hulkade och skulle kräkas. jag for upp och naturligtvis satt hon på matta i sovrummet, hann flytta henne innan hon spydde. ok, torka, tvätta händerna och tillbaka under täcket. +4 grader ute...brr.
05.10 sitter min katt Chanti på nattduksbordet brevid mig, jag lyfter ögonlocket och kikar surt på henne. hmm, vad är det som luktar? hmm, sträcker ut handen och föser ner henne till golvet, hon har varit på toa och magen hennes är tydligen lite lös, så hon har skit i pälsen. Tung suck inuti mitt huvud, upp igen och till tvättstugan. Få bort skiten och ge henne och Mango några kattgodisar så jag ska kunna sova i ytterligare 40 min, min förhoppning.
 
Lägger mig, drar täcket över huvudet och tänker att kanske är det bättre att gå upp, när jag ändå är vaken...plötsligt ringer väckarklockan, suck. Jag somnade visst och dödstrött då klockan ringer, gäsp...5 min kan jag ligga... vips har det gått 15 min och jag måste upp.
 
Gör mig iordning för dagen, gud om jag bara fått sova en stund till, men nix. Cyklar till jobbet i motvind, framme precis på slaget 07.28 då jag stämplar in och går till avdelningen.
Inga barn! Hmm, hade med andra ord kunnat flexa 30 min om jag vetat det.
 
Ja, nu var jag då där, sen kom barnen och dagen har rullat på. Korvstroganoff å ris till lunch, sallad.
Dagen var blåsig och kall, t.o.m lite snö singlade ner på marken...snö, fattar ni så kallt. varmaste tempen visat idag är +10 grader, nu är den tillbaka till +4 grader igen, brrr.
 
Beställt nya vandringskängor.
 
 
och en vindjacka köpte jag.
 
Sambon rotade ju fram en ryggsäck åt mig med midjebälte, en sån som jag ville ha för att slippa all tyngd på axlarna.
 
 
Yogiskt horoskop...
 
Gemini Sol person
Om du är född mellan 14 juni och 14 juli, är du en Gemini Sol personlighet enligt vedisk astrologi. Enligt moderna Vedic astrologi texter, de som är födda i ett Gemini Sun är mycket intelligenta människor med kapabla förmågor inom många olika områden, särskilt naturvetenskap i livet och är oftast välutbildade.
 
De är framgångsrika människor som är skickliga med pengar och göra bra i karriären. De är artiga, snäll mot andra och är extremt goda kommunikatörer. Begåvad på många saker, tenderar de att försöka göra för mycket på en gång och kan bli trött på strävan. Dessa är sociala människor som behöver variation i livet, och ogillar att bli uttråkad.
 
 
Gemini Yogi
14 juni - 14 juli
Gemini Sun Yogi  Tvillingarnas sol yogapersonlighet gillar en mängd olika yoga och kan lära sig snabbt, men han eller hon kan försöka göra för många saker på en gång och behöver vara fokuserad! Om det finns någon som talar i yoga, oddsen är att det är Gemini Yogi.
 
De älskar partnerarbete, och kan så småningom utmärka sig med att arm balanser. Deras uppmärksamhet vandrar mycket och de gillar en klass med mycket rörelse och ofta musik eller mantra. De måste lära sig att sitta stilla så att de kan fokusera sitt sinne, men även i avslappning sina tankar fortfarande race. De kan bli utmärkta utövare av pranayama samt studenter av de yogiska texter.
 
 
5 bägare, dagens tarotkort
 
Fem i bägare visar på en inre känslomässig konflikt. I en relation kan detta kort visa på att man inte är nöjd i relationen och man ser mer till det negativa än det positiva.
 
I mitt tycke handlar detta kort mycket om hur man ser på situationen, bilden visar en person som står och gråter över tre utspillda bägare men ser inte åt de två som fortfarande finns där. Chanserna med detta kort finns fortfarande, gråt inte över spilld mjölk, gör ditt bästa för att förändra situationen till det bättre.
 
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0