Vid kusten en sväng

Lite uppdatering börjar jag med. Under veckan som gick hade vi vårrus med jobbet, vi samlades på onsdagskväll och så gick vi en liten sväng tillsammans. Sen blev det lite grillning.
 
På fredagen lastade vi min moppe på släpvagnen jag hyrt för att åka med den till Luleå. Under fredag var det ju även nationaldagen , så alla var vi lediga.
 
Jag körde ner och kom till Luleå runt 13.00 åkte förbi systerson M och hämtade nycklarna till kollonilotten, för att åka dit och pyssla lite på lördagen.
 
Kom fram till sonen och vi lastade av moppen. han glad som en lärka. Vi gick över till Mor som låg å vilade, där fikade vi te och bulla och åkte sen iväg till storheden och biltema. Där handlade vi lite, bla en hjälm till sonen då hans var för liten. Han körde ju naturligtvis moppe dit och vi andra tog bilen.
 
Sen hann vi in till Willys och handlade lite mat för att grilla då solen var varm och sommaren i luften.
 
Vi grillade hos Mor, jag grillade lax till mig å Mor och sonen ville ha grillskiva, vilket han fick. åt pommes till och sen var det dags att göra sig klar för kvällen i Piteå och Jay Smith.
Systerdotter och syster kom också förbi och var lite sociala och i elfte timmen fick jag å systerdotter rycka ut i ett ärende. Men allt var lugnt, så jag var tillbaka hos Mor på en stund för att byta om och göra mig klar att köra till Pite med son och sonflickvännen.
 och 03.00 somnade jag väl. Steg dock upp 07.30 på lördag med fullt race på shoppinglistan som skulle averkas.
 
 
Men vi åt lite frukost och sen begav vi oss till K-lotten. Där försökte jag handklippa gräset, men det var 30 cm högt, så det var svin tungt. Vi rensade även i rabatten och gav väl upp efter att jag kört 5-6 skottkärror till tippen med rens. klockan går fort då man jobbar. Vi drack vatten från kranen dom har där, för vi tog inget med oss. Det blev iaf ngt bättre med allt det döda borta i rabatten.
 
Sen blev det att koppla på släp och åka med Mor och syster till Rutvik och handlade blommor och jord.
Mor kan gå mig lite på "nerverna" ibland. Jag körde en annan väg till Rutvik över Björsbyn och trodde dom hade kvar blommor där, men det var stängt sedan några år. Men oj vad hon tjatade om fel väg å så här hade inte hon kört mm mm.
Å så blir det svårt att sitta å köra och hon hör inte vad jag säger då hon satt i baksätet. suck.
 
Egentligen tror jag irritationen min beror på att jag tycker det är svårt att hon blivit så "gammal" det senaste året, svårt att acceptera helt enkelt.
 
 
Iaf kom vi fram till Rutvik, min tanke var inte från början att åka till Rutvik utan till Björsbyn. Tycker inte Rutvik har så mkt att välja bland. Vilket också stämde då vi kom dit, samt ganska dyra. Men eftersom det blev sånt tjat så körde jag dit.
Handlade blommor och jord, men fick inte alls allt jag skulle köpa.
 
Körde så hem Mor och syster och sen åkte jag ensam vidare för att handla mat, vilket jag gjorde på willys. Efter det körde jag till Granngården. Där köpte jag mer blommor och ett par stövlar som jag ville ha, med lågt skaft.
Sen körde jag så hemåt mot Arjeplog och landade hemma runt 20.00
 
Idag söndag har jag hunnit plantera lite grann och vi har varit ut och plockat sten och gjort några ärenden. men så kom då regnet runt 14.00 och jag hann inte mera idag, ute. suck.
 
Imorgon är det återigen en ny vecka och föräldramöte efter vårt kvällsmöte så det blir en arbetsdag på 12-13 timmar. 07.30-20.00 ich.
 
På torsdag var det så dags att gå ut och käka med jobbet. Vår gångtävling är över.
 
Systerson Patrik fyller år imorgon, köpte honom en present som jag hoppas min Mor kommer ihåg att lämna då hon går dit. Och min storebror S fyller på tisdag och jag skickade ett kort idag.
 
 Mors Kurre (som jag gett henne.) Han gillade min moppe som nu är sonens. Han är jättefin!
 
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0