Tv, film helg

Såg Laglös med Mads Mikkelsen spelar en hästhandlare. En präst får honom på fall, och han döms och avrättas.J...a dåligt slut, det gillar jag inte.
 
1800-talsromanen "Michael Kohlhaas" av Heinrich von Kleist har filmatiserats en gång förut, i slutet av sextiotalet.
 
 
 
Kohlhaas ( M.Mikkelsen) är en from och välbeställd hästhandlare som under femtonhundratalets första hälft lever i frid med fru och barn i Frankrike. En dag blir han synnerligen fräckt bestulen på två värdefulla hästar av en respektlös halvgalen slyngel till Baron. Kohlhaas försöker på diplomatisk väg att få tillbaka djuren, men har inget för sina vädjanden till överheten, då baronens släkting sitter där. När han dessutom bemöts med våld plockar Michael Kohlhaas upp svärd och armborst för att dra ut i krig, efter att överheten i stort sett tvingat honom genom att attackera hans familj.
 
Kyrkan och den färglösa mähäet till Prinsessan beskyddar Baronen men inser samtidigt att Kohlhaas arme snart kan utgöra ett verkligt hot vid en större drabbning.
 
Filmen är URTRIST, jag vet inte Varför jag såg hela filmen. Samt att det förekom vanskötsel av djur och jag mådde inte bra av att se såna grymma förhållande. Ok, det är film, men  jag blir bara jävligt arg då de måste ha med sånt.
 
Trist även för det är lååånga scener med de vida vidderna, suck!
När han då äntligen kavlar upp ärmarna och GÖR ngt, så lyckas då en präst få honom att ändra sig. Men SUCK!
 
Jag ger filmen en *stjärna av 5 möjliga. Franska filmer är verkligen inte my cup of te
 
 
Annars i helgen har jag sett Tv, och mest det jag spelat in under veckan. Jag lägger mig ju tidigt då jag ska upp och öppna på jobbet. Så då missar jag ju det eventuella som visas på kvällarna, dvs efter 21.00
några exempel; My cat from hell, To cute, skönheten och odjuret, tycker jag om att se på mfl...
 
 
Yogat och tränat idag samt mediterat 11 min.
 
Känt mig väldigt Trött. Igår åt vi ju kollosalt dålig mat för kroppen =) men ibland får man väl svulla. Det blir ofta så då jag är mentalt och fysiskt trött.
Jag åt grillad kyckling, 4 chili ceese, pommes med smält ost (mums) smakade också mozarella sticks, jag blev sjukt övermätt.
Sambon åt superskrov, pommes, chili ceese och mozarella sticks, vitlöksdressing och han åt sig också övermätt.
Tror det var för att vi svullade båda två i soffan och orkade inte ens byta film (laglös)
 
Idag blev det lite bättre iaf, på matfronten.
Samt att jag gjort veckomatsedel, gör livet så mkt lättare då man jobbar.
 
 
Å så såg jag Farmen, men visste redan att Maria skulle vinna. Det avslöjades ju av trailern, jäkligt klumpigt.
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0