Urblåst

Är hemma för min hals, men får inte sova så speciellt mycket.
Varför?
Vi har stormbyar, så det blåser J..a. Det låter som om hela huset ska lyfta och taket ska rasa in, trots öronproppar går det inte att sova. Har blåst storm under en hel vecka nu.
 
Det är svårt att beskriva, men uppe på "vinden" ska det vara träskivor spikade mot taket, dessa är lösa och av fukt och tid blivit böjda. När det blåser så in i norden som det gör just nu, flyger väl dom där troligen omkring där uppe och slår mot taket. Det är som att ha ett åskväder av värsta sorten placerat precis ovanför sängen.
 
Sambon tog täcke och kudde och la sig i yoga rummet mitt. Han sov säkert inte ngt vidare förstås, men tror att det var ngt tystare där.
 
Jag och mango låg kvar och försökte trots det fruktansvärda odjudet att få oss lite sömn.
07.25 hade jag ställt väckarklockan, då jag lovat Mor att ringa VC så hon kunde få en läkartid idag. Jag var mer än halvdöd då klockan ringde, men steg upp och gjorde som jag lovat.
 
Är sjukt sugen att köpa mig en ny kamera. Den jag har är väl ok, men det blir inte den skärpa jag vill ha. hittade en för 2990 på Netonnet, får se om jag slår till?
 
Sony
20,4 megapixlar
  • 50x optisk zoom
  • 3-tums LCD-skärm
  • Intelligent Auto
  • Smart design
  • Full HD-video
 
Kameran har en extremt bra bildstabilisator vilket ger rena bilder även vid långzoom. Utmärkt att filma med, bra ljudåtergivning och fin fin HD
 
 
Eller
Panasonic DMC-FZ72
Pris; 2690:-
16,2-megapixlar
  • 3-tums vinklingsbar LCD
  • 60x optisk zoom
  • Filminspelning i Full HD
 
Tror dock mest på denna. Recension: Panasonic har verkligen lyckats med den här kameran! Zoomen är fantastisk, och autofokusen är riktigt snabb. Auto-läget levererar klara och skarpa bilder ända ut till hörnen, så för de som gillar "Point & Shoot", så borde detta vara det självklara valet. En användarvänlig kamera för såväl nybörjare som avancerade användare.
 
 
Eller
Ny, kompakt långzoomkamera med CMOS-sensor                                                                 
Canon PowerShot SX510                        
 
  • 12,1 megapixlar
  • CMOS-sensor
  • 30x optisk zoom
  • 24 mm vidvinkel
  • Intelligent IS
  • WiFi
  • HS-system
  • Full HD-filmer
 
Pris: 2190:-
 
 
 
 
Ska ju på kurs den 27-30 till kusten och det kostar ju också en del. Sen pratade jag med syster, som tycker att jag och Mor ska åka ner till H-stad igen (det blir i Maj). Det har ju blivit tillökning av lilla Albin, syrran har ju blitt farmor. stort! och under onsdag skulle hon få sköta om det lilla barnbarnet. =) hoppas det gick bra. 
 
 
 
Idag är det fredag och det blir en lugn och händelsefattig helg. Allt för att ladda för nästa vecka. Det skulle ju vara bra att sätta om blommorna i helgen, dom behöver ny fräsch jord nu.
 
 
Övriga krämpor jag har just nu =) är nackspärr...typiskt. Men det blir nog bättre snart, förhoppningsvis.
 
 
Glöm inte:
Tänk positivt, för du ÄR det du tänker. Så ös på med nya positiva tankar, önskningar, drömmar mm

 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0