Toppen

Åh, vilket härligt underbart toppenväder idag. Vaknade vid 06.30 men steg endast upp å gav kissarna mat, för min Chanti skrek högt. Gick och la mig sen igen och somnade om, trots sambons högljudda snarkande =/
 
Vaknade igen strax efter 08.00 och steg så upp för att starta dagen, lovande var temperaturen som redan var +9 den tiden. (i skuggan)
 
Lite yoga att mjuka upp kroppen och senare ringde jag Mor för att kolla att hennes telefonummer fungerade efter att hon bytt från bredbandsbolaget till Com Hem. Det gjorde det och allt var frid och fröjd hos henne.
 
Nu har jag varit hemma en vecka och det känns knappt som om jag varit på semester. Ryggvärk och huvudvärken är tillbaka, vilket jag var utan i stort sett hela min frånvaro. Hade huvudvärk endast sista natten hos bror.
 
Idag packade vi och sambon körde till stugan. Själv beslutade jag mig för att ta stavarna och promenera dit i det vackra vädret.
Skulle ta min gamla Mp3 för att lyssna på musik, men näpp inge ström i den. Ok då tar jag min gamla Ipod, nix-slut ström, men suck. Ja, då lyssnar jag väl på ljudboken sambon laddat ner. Men inte det heller, för i den Mp3:n är det glappt och trots att jag inte använt den sen jag laddade den sist, så fanns inget batteri i den heller.
 
Min gamla Nokia mobil var det dåligt batteri i så det blev att ta min HTC och lyssna på radio "Bosse bildoktor" i öronen gick jag så till stugan. tog en timme och det är ca 8 km. Nu vet jag allt man behöver veta om packningar, syntetisk olja mm. Det var såååå intressant-tråkigt. Men, så blev det ändå.
 
I stugan blev det att lyssna på fågelkvitter istället. Mkt sympatiskt för öronen.
 
Jag vet att mina syskonbarn nu försöker sälja min kära systers fina kollonilott, och jag hoppas givetvis dom får den såld.
Ibland funderar jag dock om jag kanske skulle köpt den av dom, för att ha ett ställe att ha i Luleå och att Mor min (vår) kunde då få vara där och fixa då jag inte är i kusten, lite som en investering i framtiden... men då måste jag ju låna pengar först och främst, vilket jag inte vet om det går? Sen vet jag inte heller om min Mor skulle orka med det?
 
 
 
 
Så, det var lite tankar jag haft idag då jag gått vid våran fina stuga och krattat =) Förhoppningsvis blir nu ingen (läsare) ledsen, arg för mina tankar =( vill inte trampa på några tår.
 
Jag är inte i Luleå så ofta heller, så det kanske inte ens skulle fungera?
 
 
Det har iaf varit en underbar dag i stugan, vi grillad där och satt ute och åt. Vilket är det BÄSTA jag vet att äta maten ute och samtidigt få njuta av fågelsång till sin grillade måltid.
 
Sambon var lite sugen att sova över i vår stuga, men jag behövde duscha och jag jobbar imorgon. Men ev imorgon kanske vi sover över om solen är lika varm och skön då. Sambon kände sig inte sugen att sova över ensam. Vilket jag inte alls skulle haft ngt emot, tystnaden och bara spraket från brasan innan man somnar.mmm... mys.
 
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0