Allt vitt

Jahapp, bara att inse att vintern bäddat ner i oss i sin vita kalla snökofta. Ja, det är vitt, vitt på marken och efter den kyla som varit lär den troligtvis stanna kvar.
Det snöade från torsdagnatt till fredag och idag lördag faller det fina små snöflinger sakta mot marken.
 
Igår var vi ute i snön och åkte stjärtlapp, pulka och madrass på förskolan. Barnen gillar snö och allt den för med sig. Själv får jag light ångest att den redan är här.
Vi hade 5 underbara sommarveckor, men midsommar var kall och fryste mina blommor. v.28 kom värmen och v.33 blev det redan kallare och runt 15 grader som så sakteligt krupit lägre och lägre och idag lördag 11 okt är det 0 grader med det vita kvar på marken. =(
 
Sommaren var kort och helt underbar, men oj vad jag önskar den hade fått vara från maj-sept istället =)
Vet inte hur jag ska orka en lååång kall vinter igen. Borde kanske flytta till Spanien eller nåt under några vintermånader??
 
I torsdags partade jag med sonen i telefon här hemma, var hem på lunch. Vi pratade och pratade och sen blev det brått till jobbet. jag fortsatte prata samtidigt som jag klädde mig och satte mig i bilen, en bit bort dog telefonen?
Tittade på telefonen och började skratta. Jag hade hemtelefonen (bärbara) i handen och räckvidden tog slut (hehe)
 
Snacka om förvirring och stress. Så hemtelefonen fick följa med till jobbet men jag stängde av den. Fick pipa sonen att jag skulle höra av mig sen igen, efter jobbet. Så tokigt det kan bli. Men jag var tvungen att skratta åt mig själv och min dumhet. Men jag är ju van att prata i mobilen och trodde förmodligen att jag gjorde detta =) dvs total förvirring...
 
Veckan har känts lång, sena kvällar och känner mig trött =/ men, men. Vintern för ju med sig lite ljus, då det vita ändå lyser upp det kommande mörkret.
 
Under marknaden informerades det vilka som gått topparna i Arjeplog, jag fanns inte med =( ngt fel har det tydligen blitt. Men jag vet ju själv att jag gått, så även dom jag gått med. Så spelar väl ingen roll egentligen.
 
 
 
Svärfar har kommit hem och idag ska jag bjuda på middag.
Och vi får höra lite om hans resa mm.
 
 
Min 5:2 start går lite svajigt och har nog mentalt inte riktigt ställt in mig på detta. Men nya friska tag på måndag.
Gångtävling likaså, jag går ju en del men önskar jag kunde gå ännu mer.
Yogan har dock kommit igång och jag kör morgonpassen igen vilket är underbart. Alltid svårt då jag haft en period och inte yogat. Mår så mkt bättre av att yoga så det är svårt att förstå varför dom där uppehållen infinner sig. Nu är jag mer taggad, ska starta upp yogakurs åt Sv och jag har tre tillfällen att informera om yoga och bjuda på lite prova på yoga =)
 
Detta gör gott i själen, då det varit lite tyst om yogan och inte så mkt intresse.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tittut

Märkligt väder, rotade fram vinterkängorna, när snön kom..... och nu åter lågskor på fossingarna. Det där med, att bo i Spanien under vinterhalvåret, skulle man inte tacka nej till =) Men juletider, så föredrar jag nog Sverige ändå, tomtemys och sånt.

Svar: Ja, inte mkt tomtemys utan snö, då man växt upp med den "lyxen" =) Roligt att du nu kan kommentera. Ha det gott!
Eva

2014-10-30 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0