Resumé luleåtripp

Min Luleåtripp bestod ju först av ett besök till Piteå och sjukhuset där, för min axel. Det blev undersökning. Sen den var över så fick jag en kortisonspruta och återigen ställas i kön för operation om 2-3 månader. Läkaren sa att rehabiliteringstiden kunde vara rätt lång, då jag har det jobb jag har. Men vad gör man? Jag har haft ont och värk i axeln i snart 2 år, så det måste ju vara bättre att operera än fortsätta ta kortisonsprutor flera år.

Jag fick bedövning i kortisonsprutan också, så då planerade jag in en luleåtripp för att hinna vila axeln då bedövningen släpper.


Så från sjukhuset åkte jag till frissan. Jag har aldrig varit till denna frisörska, men ville chansa. Min tanke var ngt nytt och lite tufft. Det var en duktig tjej med en nyöppnad salong. Priset var väldigt bra om jag jämför frisören i Arvidsjaur som jag var till i fjol och ville göra ngt ”kul” med färg och klipp. Det gick på över 2500 kr.  Och blev inte nöjd. =(  då känns det mkt pengar att slänga ut.


Mitt hår var ju rätt ljust då jag landade i frisörskans stol. Så för att jämna ut håret blekte hon lite mitt långa hår från halsen å neråt då det var mer guldfärg.


Sen bestämde vi att hon skulle lägga i slingor, det blev röda som jag då tänkte skulle synas ordentligt. Sen valde hon en kall toning till övriga håret.


När det var klart och utsköljt klippte hon mig. Min tanke var att hon skulle kunna göra något tufft med luggen, klippa den superkort och kanske lämna lite slingor ner i pannan, så där lite slarvigt. Jag berättade detta för henne och bad henne ta fram sin egna kreativa sida… men..


Jag fick uppmana henne flera ggr att klippa kortare och resultatet blev inte alls det jag tänkt mig. Det blev en snäll, vanlig klippning med en smal, längre slinga… hm.  Färgen blev mkt mörkare än jag önskade, så jag kände mig besviken å lite irriterad då jag lämnade frissan.


HUR ska jag kunna förklara hur jag önskar? Är jag dålig på att förklara, eller lyssnar inte frisörskorna och kör ngt ”safe”  istället. Även då jag klippte mig i Arvidsjaur ville jag ha ngt djärvt och tuffare. Men nä… Olika slingor var det hon då gjorde, och dom slingorna syntes knappt. Samma denna gång, de röda försvann ju i den mörka bruna färgen.


Jag hade velat ha en kall vit/grå färg med knalliga slingor och tuff klippning. Sen har jag skrivit det förr. Bara för att jag har långt hår, tycker jag inte att jag ska behöva bli av med 1 dm hår (det är 1 helt ÅR:s längd att spara) då jag klipper mig. För tre månader sen frågade jag min dåvarande frissa som då klippte min lugg, -behöver vi klippa topparna? Nej svarade hon, vi kan klippa det nästa gång, efter att hon tittat på håret.  Hur kan det då hunnit bli så illa att jag måste klippa bort 1 dm hår i topparna nu?

 

Sen körde jag så mot Luleå, var otroligt hungrig, så jag svängde in på Willys i Piteå och köpte, banan, dryck och en chokladbars.

Min son och hans sambo har skaffat sig en lite gul kattunge, jättesöt. Men jag vet inte hur de ska finansiera detta? Fick lite annat också att tänka på, men allt har väl sin tid. Sonen hade städat köket, jättefint.


Vi var ut och åt med syster, jag och Mor bjöd henne, då hon varit tvungen att ta bort sin fina hund Dvina =( så en liten uppmuntran var det läge för. Meningen att systerdotter också skulle vara med, men tyvärr var sänkan skyhög och hon hade feber, stackarn.


Jag var ju in på en butik i Piteå å köpte lite julklappar innan jag åkte till frissan. Där köpte jag en lite sten åt L, där stod ”Tänker på dig” För jag vill att hon ska veta att jag verkligen tänker på henne.


Maten på resturangen var god, åt anka med ris och en het sås. Såsen var väl i hetaste laget, men som sagt, god.

Sen körde vi hem till Mor och son med sambo kom ner. Vi tog en yatzy och sen gick dom trötta upp till sig.


Körde sonen till bussen på torsdagsmorgon 07.30, han skulle ner på Lajv i Jönköping. Han fick en hel del byten, buss, tåg, stopp och stopp och vänta i Nässjö 2,5 timme mitt i natten tills tåget skulle ta honom till Jönköping och då var han framme 05.19 där. Suck.


På väg hem från busstationen ringde min telefon, och sa att jag hade paket att hämta. Så när jag, Mor och syster åkte till sjukhuset, svängde vi förbi till DSV på storheden å hämtade mitt paket som fina storebror skickat.

Det var stort, så vi rymdes knappt i bilen =)


Var hos systerdotter ca 1 tim drygt, för bilen hade gått ut då vi kom dit och jag satte i för en timme drygt och det hade vi dragit över. =)


Men vi var tvungna hem till Mor å laga mat, då jag skulle köra hem igen. Vi åt, tyvärr hade inte Mor ngn laktosfri grädde el creme frech så jag gjorde sås till dom, men fick själv vara utan =(

Körde 15.30 och kom hem välbehållen.

 

Sambo såg inte ens att jag varit till frissan, han har inget nämt iaf. Så ngn förändring är det inte att tala om.

Paketet innehöll en ljuslykta på fot, av aluminium tråd som föreställer en tulpan, SÅÅÅ fin =D Älskar den. Min bror e bäst. Tack snälla.


Jobbade fredag och vi tog barnen en liten tur till marknaden. På e.m invigdes vår nya kåta på gården. Barn och föräldrar kom och förskolan bjöd på gakku och souvas. Trevligt.

Lördag åkte jag med en vän på marknaden. Köpte nya yogabyxor och en stor rökt regnbågslax.

Vädret grått å trist.

 

 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0