vardagsrapport

Idag har vi haft stängningsdag för utbildning. Alla jätteinspirerade och redo att sätta igång med det nya arbetet.
Sån brukar jag också vara. Härligt med ny inspiration och allt det där, men i min nuvarande situation är jag inte längre med i något arbetslag, jag står på sidan om. Jag jobbar på samma ställe men är inte en del av det arbetet längre, vilket inte för min egen del känns speciellt inspirerande.
 
Att få kunskap om varje barns förutsättningar, behov, intressen och erfarenheter är nödvändig för att kunna anpassa och utveckla verksamheten i förskolan, så att den blir stimulerande och utvecklande för alla barn. Genom att observera och reflektera över barn och vuxna i ett socialt sammanhang, där samspelet dokumenteras och analyseras, kan barns lärande och utveckling följas.
 
Dagen idag har vi gått igenom ledord för hur vi ska jobba, och vissa av dessa kan jag säkert få in i den rörelse som jag ska ha. Men jag har ingen miljö att arbeta direkt med. Jag kommer att vara ute och sen i oktober blir det på ett annat ställe inomhus. Så där är inget jag kan förändra eller förbättra direkt. Därför har dagen idag varit mer att observera och lyssna.
 
Min känsla att vara överlopps blev därför väldigt stark och eftermiddagen kändes lite tung och trist.
Men dagen tog slut och många av mina kollegor skulle ut och äta. Jag avstod då jag inte är frisk, är förkyld och har knaprat huvudvärkstabletter hela dagen.
 
Igår var jag ju heller inte helt frisk, ont i halsen å allt vad en förkylning bär med sig. Undrade om min sambo möjligen kunde fixa dagens middag, kycklingsallad. Så när jag åkte hem hade jag förhoppningen om just kycklingsallad.
 
Sambon hade då jobbat i trädgården, slängt allt skräp som vi plockade upp från gräsmattan, vilket blev tre stora högar med bräder, plast och takskivor. Sen städat i garaget och så hade han varit på sitt jobb ett tag, så nä.. han tänkte att vi skulle gå ut och äta, istället för sallad. Men det orkade ju inte jag =( då hade jag ju kunnat gå ut med jobbet, vilket han glömt.
 
Så jag vet inte, vi kanske rent av skippar middag idag?!
Måste man äta tre ggr/dag? Nä, jag har ju ätit frukost och lunch som jag blev proppmätt av.
 
Nu vila huvudet, för jag har en dunkande huvudvärk och humöret är nere på minus =/
 
På söndag är det visst val... men jag vet inte ens vem jag ska rösta på, inget parti har något vettigt att komma med, eller ngn strategi för att det ska bli några förbättringar i vårt land. Men gott om mundiarée verkar alla ha. Att vi ekonomiskt behöver arbetslösheten gör ju att inget parti jobbar för verkliga jobb, ekonomin styr även vård omsorg, men ingen vill stå där med ansvaret. Och vem ska skaka om försäkringskassans monopol? suck.
 
 
Ps; vädret har varit jättefint med sol och gula blad på träden.ds
 
 
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0