Problem med svullnad

Gårdagens smoothie blev faktiskt brun aktig till färg, hade i liten egen komposition av;
½ banan, lite hallon, 1 kiwi, babyspenat, ½ lime, 1 dl apelsin Juice, Mighty green och linfrön krossade.
Den blev jättegod men såg inte så smaskig ut =)
 
Mors katt fick en hälta och ena benet svullnade upp i måndags, men då hon inte fann ngt sår så avvaktade hon. fredag och benet var åter rejält svullet, då ringde jag veterinären. Tyvärr fanns inga tider kvar, så hon fick en tid åt honom på måndag. Hon skulle hålla honom inne, dvs inte släppa ut honom då man inte vet vad svullnaden beror på och att han ska vila benet. Vad gör hon? Jo, hon släpper ändå ut katten. Vad göra? inte mkt. Är hon inte mer rädd om katten, kan jag inte göra ngt 26 mil bort.
 
 
 
Visst har hon en annan syn på djur än vad jag har, det är ju drygt 40 år sen hon hade katt i sitt hem och den sista var min katt, som hon bad min pappa gå ut och skjuta då vi flyttat från villa till stan. Detta har jag accepterat men aldrig kunnat förlåta. Men så är det, vi växer upp och har olika värderingar om det vi älskar och håller av. Livet går vidare, men vem säger att man måste förlåta allt? Vi är ju olika.
Då det kommer till djur har vi rätt olika åsikter. Så det får jag ju också acceptera.
 
Tillägg; Kissen hade bråkat med en annan katt och fått ett sår i tassen. Men han fick inget för det, de skulle återkomma om det blev sämre.
 
Idag lördag har vi varit till stugan, tanken igår var att vi skulle ta en lång promenad, men så blev det inte. Men vi grillade där och njöt i soldiset.
Kände mig lite frusen efteråt, vi blev seg både jag och sambon.
 
Lämnade in DD och vi spelade för 280 och fick tillbaka 100 =D inte mkt, men lite. Fick en trisslott av sambon idag, och vann 90 kr, trevligt. Snart kommer miljonerna också =D hehe.
 
Hittade på blocket hundvalpar av rasen Landseer till salu och blev lite förälskad i rasen. Men nä, en så stor hund ska jag inte ha, även om rasen verkar jättemysig. bjuder på en söt nöt bild =)
 
 

Lånade den från;  http://www.svlk.se/Landseer.htm
 
E den inte så söt?
 
 
 Kvällen framför Tv och egentligen inte mkt att se, tyvärr.
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0