dax för spruta

Dvs imorgon ska jag få en kortisonspruta i min axel, för denna gör så ont och det blir snarare värre än bättre =(
Så jag har tid hos sjukgymnasten innan jobbet och läkarbesök efter jobbet.
 
Kortison är ett steroidhormon som finns naturligt i kroppen och som bildas av binjurarna. Kortison dämpar inflammationer. Dessutom har hormonet en viktig roll i kroppens ämnesomsättning eftersom det ökar energitillförseln till muskler och hjärna vid fysiska påfrestningar och psykisk stress. Kortison är livsviktigt och kroppen måste kunna öka kortisolproduktionen när den utsätts för påfrestningar, till exempel vid infektioner, operationer eller andra skador. För att läkemedlet skall ha effekt måste det deponeras i eller mycket nära skadad vävnad för att ha någon effekt annars blir det dåligt eller inget resultat.
 
 
Idag har det varit en trist dag, grått, blåsigt och sen i em snöfall...ja, jag vet. Vi har NOG med snö, vill verkligen inte ha mer snö nu =((
 
Så denna dag har i stort sett bara runnit iväg, ingenting har skett. Var ut och cyklade och köpte hallon på ica till mina morgon smoothies.
 
Fick ett jättebra sms av min systerdotter, kunde inte annat än skratta.
 
 
KOM I HÅG!
 
I natt ska badrumsvågen ställas tillbaka 10 kg
"Sommarvikt" kallas det.
 
 
 
 
 
 
Myskissen min.
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0