Drog dagens kort

Vilken väg ska jag gå, och ska jag alls gå den+ Frågade korten idag.
 
  

Ditt utgångsläge: Döden (13): En förändring, du har lämnat något bakom dig. Kortet är för det mesta positivt. Om du drar detta kort ställ dig frågan; Hur vågar jag släppa taget från saker som jag är klar med? T ex städa garderoben, rensa på alla plan både materiellt och känslomässigt, vänner och bekanta etc. Detta kort kommer ofta upp i relationer och arbete. Kortet står för förändring, nya äventyr och att man lämnat något bakom sig som man inte längre behöver. Det handlar om att släppa gamla mönster och blockeringar för att kunna ta in nya saker.

 

Möjligheter och risker: Magikern (I): Magikern står för kreativitet, självförtroende och självständighet. Det du tänker skapar du. När du drar detta kort står det för att det är dags att lita på din kunskap. Gör något av din kraft. Du har själv ansvar för ditt liv och att det är upp till dig själv vad du gör av allt. Fråga dig: Vad vill jag? Hur vill jag använda mina begåvningar? Se till att inte bli offer och göra som alla andra vill. Du manifesterar det du tänker och detta gör också att du måste vara försiktigt med vad du tänker om dig själv. Detta är ett kort för egen företagare, och nya projekt.


Det som kommer:
Lyckohjulet (10): Detta kort visar karmiska hjulet- vårt karma och saker som är utanför din påverkan. När jag får upp detta kort behöver ytterligare val göras eller fler yttre händelser inträffa innan man kan se tydligt vad svaret på frågan blir. Men detta kort kan också betyda att nu kommer chansen, saker dyker up på din väg, lyckan ler och du har tur, speciellt om du drar kortet i en personlig meditation. En vändpunkt och förändring. 

        

 

Idag fyller så min systerdotter år, ännu en födelsedag på sjukhus =(

Skickade några presenter för att muntra upp.

 

 Och så några änglakort som kan förmedla lite positiva änglatankar.

 

 
 

För henne jag vill hurra, Hipp hipp hurra på din födelsedag och hoppas du fick ngn present som gjorde det till en trevligare dag.

 

Skål
 
Du är BÄST gumman.
 
Jag hoppas nu att feber och infektioner ger sig så du får må lite bättre snart.
 
Du är stark gumman.
 

Att vara stark är inte att aldrig falla,

att alltid veta eller att alltid kunna.

Att vara stark är inte att alltid orka skratta,

att hoppa högst eller att vilja mest.

Att vara stark är inte att lyfta tyngst,

att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,

att acceptera dess kraft och ta del av den.

Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.

Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.

Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit..

Av: Marie Fredriksson

 

Varmaste Grattiskramen om du tittar in och läser.

 

 

 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0