Fantastiskt skönt

Kylan ligger runt huset som en stor kall famn, idag -24 grader. Men ändå vackert utanför fönstret. Lite ljus som sakta försöker nå våra frusna själar från den vackra himlen.
 
På Luleå kommuns hemsida kan du se årets djur i parken. I år blev det tydligen det sista djuret av Hans Englund, skaparen sedan 30 år tillbaka av de fantastiskt fina djuren.
 
 
 
Kanske inte den sötaste av de djur som prytt parken, men ståtlig hyllning till bävern.
 
 
Nu är jag så åter hemma igen efter en vecka vid kusten och sett till att giftemålet mellan sonen och min sonhustru nu är gjort och förenade som Man och Hustru. Stort varmt Grattis till de tu.
 
Jag hjälpte dom med att få lägenheten snygg och välstädad inför gäster, shoppade det sista, fredag hämtade nycklar och dekorerade med hjälp av syster Åsa. Lördag och bröllopsdag i stadshuset.
 
Vi åkte in efter att ha klätt upp oss och det var en fin vigselförrättare, Margaretha Lindbäck. Det vart en fin vigsel och allt gick bara bra. Någon tår föll väl också på kinden, för visst blev jag berörd av ögonblicket att min son tagit det stora steget att bli en gift man.
 
 
 
Man och hustru =) kyssen i parken. (Vi kikade på bävern också) men den var upptagen med många barn som åkte i den.
 
Eftersom jag inte rådgjort med "barnen" så vill jag inte lägga ut en massa bilder, det gör nog min sonhustru isf på facebook, å det har ju inte jag.
 
 
Fredag fick Malin (sonhustrun) en ansiktsbehandling istället för " möhippa" då hon är gravid i 4 månaden. Sonen däremot blev kidnappad utanför frisören av sina vänner (svensexa) och fick en vacker klänning på sig, HeloKitty spännen i skägg och en Halo Kitty väska som matchade. De var ut och åt på Olerys och hade även hyrt bowlingbanan där. Själv fick jag nöjet att sköta lilla Lo som bara är några månader (Fiffi och Kims lilla) Så föräldrarna kunde delta på svensexan som Fiffi var stor del i. Så när jag och Malin hämtade son och vänner bytte jag liten Lo mot stor son =) som var mkt glad och haft en under kväll.
 
 
Efter vigseln åkte vi till Hertsön där vi åt smörgåstårta, vilket alla tydligen uppskattade då allt åts upp. =)
 
Därefter blev det så att byta om för vikingatemat och festen för kvällen.
 
 
Det blev tipsrunda, och min bror Gunnar vann och fick ett pris, en burk med geléhallon =)
Därefter blev det så buffé: köttgryta med sting, souvas, kycklingklubbor med råkostsallad och hembakt bröd som kära Mor bidragit med, det andra hade jag gjort.
 
 
Lite tal och några skålar för välgång och lycka till brudparet. Själv skulle jag läsa upp ett tal, men detta gick inte. Hade tappat bort talet i förvirringen och använde linser för kvällen och räknade inte med åldersfelet, så jag kunde inte läsa =) haha.
Fick så berätta utifrån minnet, det jag skrivit och givetvis kom jag inte ihåg hela talet.
 
 
Skrev några rader om kärlek.
 
 
"Vi är alla bitar av kärlekens band.
 Den kraft som ska förena oss alla.
 Vi lever under samma sol,
 och kärleken är här för att stanna.

 Vi har en tro på olika ting men inget
 som ska skilja oss åt.
 Vår tro är i hjärtat
Ibland bidrar den med viss smärta

Men så,  någon du ser får dig då att le
och då vill du så gärna kärleken ge 
 
Rasera de regler som lagts som en mur,

 och skåda den inre känslan.
 Hoppet och kärleken är dess sanna natur,
 finns här och inom oss alla."
 
Även Min sons vän Fiffi höll tal och syster läste en dikt som hon skrivit.
 
 
Därefter blev det lite tankelekar som Robert höll i och därefter kaffe/te och hembakt rulltårta fylld med hjortronsylt och serverades med grädde och resultatet av tipsrundan avslöjades =)
 
 
På bild gästlista och programmet i trä som jag gjort till kvällen och brudparet.
 
Mer lekar och detta uppskattades, tror jag. Alla som ville deltog =)
 
 
 

Rövkrok

(Sparka benkrok) Två personer deltar. Man lägger sig på rygg åt varsitt håll, så att huvudet kommer jämsides med den andres bröstkorg och sedan fattar man armkrok. På startkommando sparkar man upp med benet, krokar den andres ben och drar runt mot-ståndaren.
 
Många skratt och hejjarrop.
 
 
 
Balanslek
 
 
 
Därefter blev det umgänge/prat med mingel och alla verkade ha det trevligt. Några var dock lite trötta, men allt flöt på bra och det var en god stämning.
sen Presentöppning. Sonen sa några fina ord och tackade för allt.
 
 
Runt 23 ich på kvällen åkte så brudparet iväg med Sonens far till hotellet för hotellövernattning och där hade Nick sagt till om Champagne, choklad och där fanns biobiljetter till brudparet.
 
Dom var så fina och Jag var otroligt stolt över min son under hela kvällen.
 
Jag fick många beröm för mat och planering vilket också gladde mig. Men framförallt var det ju viktigast att brudparet var nöjda å det verkade dom vara och att gästerna trivdes.
 
 
 
Söndagsmorgon däremot var ju mindre skoj. Vaknade 07.45 med svår migrän, så det blev sängläge och spyhink =( Efter all spänning, oro att och om allt skulle gå vägen.
 
Mina kära, syster Åsa, Gunnar och Mor tog sig så an att städa lokalen och jag blev obrukbar kvar i sängen, vilket kändes otroligt irriterande.
 
Runt 18.30 åkte jag iaf till lokalen och tog det sista av disk, sopor, skura golv å dyl, med mitt huvud mer eller mindre under armen av yrsel, smärta och total trötthet. Orkade helt enkelt inte åka till Hertsön och hämta Mor för mer städning, då denna redan varit en omgång. Kände att jag redan begärt för mkt av mina kära och nära. Syster och bror, åkte ju hem 15.20 så dom var gulliga och var förbi innan de for för att säga farväl för denna gång.
 
 
Sambon min och svärfar körde tillbaka till Arjeplog i snöovädret och ville komma iväg så snart som möjligt, då vi ingen kattvakt hade till kissarna heller och vädret var ju extremt dåligt, värsta vädret sen 1966.
 
 
Måndag tog jag det lugnt med tisdag körde jag så hemåt. Och som alltid är det trevligt att vara borta, men skönt att komma hem igen till sitt.
 
 
 
 
  
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0