utkast ur vardagen

Alla dessa underliga drömmar, vaknade även idag efter en dröm. färgen rött var påtaglig? hm, men så här sent på em har jag faktiskt glömt detaljerna. Tror iaf det handlade om en bil, typ pickup, poliskontroll, dålig handbroms som gjorde att bilen gled oroväckande bakåt i uppförsbacken. ja...jag vet inte annat.
 
Idag har jag så försökt leta uppgifter om en utbildning som jag är intresserad av. Tyvärr var utbildningen full och den fanns inte heller här uppe i Norr. Nästa utbildning är inte förrän 2016, ja...är det meningen jag ska gå den, så får jag väl avvakta.
 
Övrigt försöker jag finna vilka uppdrag jag kan använda mig av för att hjälpa min familj. Fick tips från Uppsala om lite filmer man kunde ha som verktyg, vilket jag var tacksam för.
 
Kan finna det otroligt frustrerande att det finns otroligt lite hjälp i Norrbotten om man har funktionshinder. Det har inte hänt något på 25 år eller mer på detta område. Ändå slår sig människor för bröstet och tycker att -åh, vad vi kommer framåt? undrar vart??
Inte är det då inom verklighetens ramar. Men visst, inom ordets, pennans område, där låter det otroligt lovande ända fram till själva görandet. Mycket tragiskt.
 
I södra Sverige händer det ju något, vad händer här i vårt Norrbotten. Jo, det pratas, å i sävlighetens tecknet sker inget, människor förstår, nickar med huvudet och -ja,ja jo vi förstår svårigheten, men du ska nog vända dig dit... å så släpper man krångliga ärenden.
 
I södra Sverige finns det hjälp att få för de som behöver, ända upp tills barnet fyller 7 år, kan man få hjälp. Åh, så bra det söker vi, nä,nä...inte i Norrbotten inte. suck.
Vårt underbara Norrbotten hinner tyvärr inte med i utvecklingen då det gäller hjälp till de unga som behöver den i hemmen.
 
Sen är det ju alltid svårt att hjälpa sina närstående. Man kanske trampar varandra på tårna, och ibland kan jag känna mig lite sorgsen över bemötandet jag kan stöta på. Men rädslan är förstås stor, då mkt händer runt i kring en.
 
 
Drog kort för idag.
Dagens tarotkort:
 

Ditt utgångsläge:
Döden (13): En förändring, du har lämnat något bakom dig. Kortet är för det mesta positivt. Om du drar detta kort ställ dig frågan; Hur vågar jag släppa taget från saker som jag är klar med? T ex städa garderoben, rensa på alla plan både materiellt och känslomässigt, vänner och bekanta etc. Detta kort kommer ofta upp i relationer och arbete. Kortet står för förändring, nya äventyr och att man lämnat något bakom sig som man inte längre behöver. Det handlar om att släppa gamla mönster och blockeringar för att kunna ta in nya saker.



Möjligheter och risker:
Domen (20): Detta kort står för ett avgörande och en insikt som kommer in i ens liv. Det är viktigt vad man väljer, för det skapar konsekvenser.  Detta kort kommer ofta upp i karmiska relationer, när man träffat någon i tidigare liv som man behöver lösa något med som återspeglar samma situationer då som nu. Ofta är detta ett bra kort för frågor som gäller studier, eftersom de visar nya insikter, ett uppvaknande.


Det som kommer:
Månen (18): Detta kort står för intuition, drömmar, känslor, bli guidad av drömmarna och här har du kontakt med din mediala förmåga, osynliga, känsla och aningar. Får du upp detta kortet kan du använda dig av meditation och inre vägledning. Kortet kan också visa att man riskerar att styras av sina känslor för mycket.
         

Det är roligt med tarotkorten, ibland känns det som -ja, precis så. Men så emellanåt kan jag uppleva att -jaha, hur ska det gå till.

Förändring, olika val och för mkt känslor. hm, det är väl detta som egentligen ideligen kommer upp för mig. Måste släppa taget, jahapp, måste komma till insikt, ja just det och att jag är en känslomänniska har jag ju alltid vetat.

 

Övrigt så hejjar jag på IDA i Farmen =) verkar vara en rekorderlig tjej. Men de övriga? ja, det är ju ett elakt spel den där farmen.

Åhh, tänk om man hade en gård ändå =( hade jag ju så gärna velat ha.

 

Nä, nu lite mat tror jag.

 

 
En blomma från Vikinga festen fastnade också på bild. =)
 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0