Mycket nu

Sommar och semester, idag sol så inte det optimala för ett blogginlägg. Men, kände att nu var det ju ett tag sen.
 
Sonen och sonhustru med lilla barnbarnet Nemi är nu på plats här i Arjeplog.
Idag fyller också sonhustrun Malin 23 år.
HIpp Hipp Hurra för henne idag.
 
Dagens planer ser ut som följande, jag å sonen ska på AF =) det är väl en bra början. Sen ska vi med Malins Mor och sambo (om de vill) på silvermuseet och titta, jag med sambo tänkte vi kunde bjuda de långväga gästerna på detta. Därefter ska vi mumsa på Frasses, önskemål från barn men mest från Micke (Malins Mors sambo) som vill återknyta sina goda minnen från Frasse då han åt där för många år sen.
 
Som avslutning blir det tårta hemma hos oss. Bakade igår. En egen variant av tårta med mandelbotten och jag får återkomma hur den smakade =)
 
Igår var vi i stugan och jag gjorde souvas som vi bjöd alla på. Solen sken givetvis och det var underbart att vara där. Luften kan fortfarande kännas lite kall då solen gömmer sig bakom ngt moln.
 
Blommorna trivs i stocken, i stugan.
 
Nemi också med till stugan, här sovandes i sin fina vagn.
 
 
 
 
Övrigt. Nu har jag inte full koll om vilken ordning, men jag slipade ett bord till sonen och sonhustrun, men jobbade även på egen hand.
 
 
 
Jag slipade bordet och sliprondellen tuschade mitt lillfinger. det gjorde ont. Har lixom tappat känseln i fingertoppen.
 
Ska måla bordet svart, så småningom.
 
Flytten gick bra, vi fick plats med allt i lastbil+ släp och sonen och min sambo körde upp den 26:e med alltihopa. Sen hade vi bokat flyttstäd med Hööks från Råneå som städade torsdagen och gjorde ett himla bra jobb. Då min axel inte går att använda var detta en kanon lösning.
 
Fredagen blev det så besiktning, en från Lulebo som jag inte gillar.. Men ett skåp i köket hade fått sig en smäll och denna skulle de behöva betala (1000 kr för en dörr??) Betalt kan de då ta.
Sen påpekade han en spricka i handfatet på toan, men denna tunna spricka fanns redan då de flyttade in, men stod inte i några papper. Hmmm
Så då får vi avvakta och se vad det blir av det då.
 
Jag och Malin + Nemi var kvar till fredag och var med på besiktningen innan vi körde till Arjeplog.
 
Kissarna Tyke och Kurre blev så smått vänner innan vi åkte. Det var bra. Hela onsdagen låg nämligen Tyke under Mors soffa och ville inte komma fram. men till slut så.
Två stiliga herrar i fönstret på Fredag fm.
 
 
Kurre till vänster och Tyke till höger. Så fina =)
 
Vackraste tjejen, mitt barnbarn Nemi
 
 
 
 
Har ju även jobbat lite i trädgården också, men axeln begränsar mig. Dock har jag fått lite gjort. Bestämde mig för att minska ner den nya delen av rabatten jag gjorde i fjol.
 
så nu är den mindre. blev så här, innan blommorna är där.
 
 
 
Nä, nu dags att gå ut i solen.
 
Visst ja, sambon och svärfar bygger om bron på framsida huset som jag designat =) ska bli intressant att se den klar. Men de håller inte alltid med mig och tycker att jag är lite bossig.
 
En svävande bro, vill jag ha.
 
Så här såg den tillfälliga ut under vintern.
 
 
Så, fortsättning följer.
 
 
 
 Fortsatt trevlig sommar till er alla.
 

Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0