Vägmord

Iof av en mindre sort, men dock. Jag körde till kusten söndag och det är där jag har befinner mig. På vägen dit flög en fågel rakt in i rutan, en rejäl duns och den virvlade iväg och landade snett bakom bilen. En hastig död för det lilla livet.
Det är första gången jag dödar ngt i trafiken. Men det är svårt att väja eller dyl då man kör 100+ efter vägen, för ofta tycker jag fåglar ändå hinner svänga undan, och klarar sig bra. Men inte denna fågel. Jag stannade dock inte för att kontrollera, men om den fågeln överlevde, så kan den inte levt länge då dunsen var ordentlig.
 
Jag körde ner till systerdotter Linda, då hon nu ska iväg till Uppsala imorgon den 21:a och hoppas då att de ska kunna hjälpa henne på ngt sätt, då landstingen i Norr och västerbotten gett upp. Vi hoppas de ska se helheten och hjälpa hela henne och inte som här, bara titta på en bit i taget.
 
Jag hade kvar av min egna specialtårta, som jag tog med mig hit. Så Mor kom förbi och vi fikade. De tyckte den var god, iaf systerdotter. Jag gjorde nämligen en laktos-glutenfri tårtbotten och använde kokosmjöl, vet ju att inte alla gillar den smaken.
Själv tyckte jag om den å de flesta andra.
 
Fredrik, systerson med sina två fina pojkar kom förbi en stund och umgicks. De små växer ju s det knakar =)
Får lägga in en bild på dessa när jag kommer hem.
 
Gammal bild..
 
Hemma hos gammel mormor/farmor
 
Jag å L åkte sen på Ica Maxi för att handla lite =) även där har de kläder i baby till vuxen så det blev lite schopping iaf, och sallad till middag. körde så till L igen. Syster A-S kom förbi efter att vi ätit, sen tog jag tag i toan som fick sig en rejäl omgång städ. Dammsög och torkade golven fram till 21.30 då var jag rätt mör.
 
Har sovit på systerdotters soffa och även det gick ganska bra. idag kör jag till Mor och vi ska in till stan och fixa till våra glasögon. senare ska jag köra ut med systerdotter till kalax å kolla att allt ska fungera inför hennes resa.
 
Saknar mitt barnbarn, då jag nu är på resa. =( men, men. Får väl pussa på henne då jag kommer hem igen.
 
Imorgon ska jag själv till sunderby sjukhus och göra en undersökning av min mage. Min läkare i Arjeplog ville ha en andra utvärdering/undersökning. Så då blir det så. Annars är det tveksamt jag åkt hit i dessa stressiga tider. Namnkalaset för Nemi är den 25e, och vi har mkt att stå i.
 
Från Luleå verkar ingen ha tid att komma, vilket känns trist. Dvs att vägen bara åker åt ena hållet. Det går ju bussar om man inte har eller kan köra bil, vilket jag förstår att Mor inte orkar. men, men...
 
Finns inte viljan finns det alltid ursäkter, så är det ju bara. Systerdotter åker ju till Uppsala, så hon har ju anledning. Hon köpte även en present att skicka med på namncermonin, vilket jag tycker var omtänksamt och gulligt.
 
Nepp, nu lite frukost och sen till Mor, ska till stan och justera våra nya glasögon å titta lite. swich-swich
 
 
 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0