Födelsedags waow

Jahapp, för att understryka det faktum att jag nu blitt farmor så blir jag även ett år äldre idag =)
 
Sovmorgon på morron, lite yoga och sen dök sambon upp och jag fick ett litet paket. En cd skiva med änglamusik, mkt rogivande =)
Sen har telefonen gått varm, med samtal och sms att jag börja tro att jag fyllde jämna år...näää inte 60 ännu.
Mkt trevligt att bli så uppvaktad, tackar alla.
 
Sen kom sambon hem omgång 2 och åt lite macka till lunch.
Därefter ringde ortopeden och jag skulle få en ny tid av honom för att kolla axeln som fortfarande värker =(
 
Tog så bilen och körde in till samhället, gick in på Arjeploghus för att hämta nyckel. Men de skulle tapetsera om ett av sovrummen, men hoppas de tar båda. Då dessa inte var fräscha. Påpekade även innerdörrarna som är lite trasiga och fula av märken. Valde tapeter med 3 kantigt mönster och en annan som "fond"vägg i andra sovrummet.
Men det var inte säker att de tar båda rummen. Sen var städningen dålig, så det skulle städas om.
 
Fick 10 tapeter att välja mellan 8 var blek vita och färglösa, två hade ngt av ett synligt mönster så jag valde denna.
 
 
Förhoppningsvis blir den fin på väggen. Då det inte fanns ngn enfärgad att kombinera med så blev det denna i hela rummet.
 
Sonen hade ju fått nya tapeter i februari som var jättefina, så det är ju trist att det inte fanns så mkt att välja på nu. men skönt att de får lite fräschare iaf.
 
 
Handlade lite och körde hem.
Pratade med syster som avslöjade att hon och bror G hade gett mig en slant i present, insatt på mitt konto redan. Tackar (passar till kommande utgifter)
 
Båda bröderna S och G har ringt mig idag.
 
Sambon slutade tidigt idag och jag fick så ytterligare ett paket. nu fick gubben hjälpa mig skruva.

En Trädgårdsfontän antik brunn vattenpump

En trädgårdsfontän som påminner om en antik brunn i tålig plast, den är idealisk att ställa i trädgården, terrassen eller uteplatsen. Den är endast lämplig för utomhusbruk och är utrustad med en välfungerande pump som kör runt vattnet i en krets.

 
 
Dags för middag och jag gjorde hempizza, som blev mkt god =)
 
 
På denna deg av surdeg. tomatkross med vitlök, purjolök, paprika, rökt kalkon, ananas, champinjoner, kryddor, tomater och riven mozzarellaost in i ugnen på 225 grader 20 min.
 
 
Svärfar kom över och käkade. lite kaffe/te och en kaka efter maten men ingen orkade kladdkakan med grädde, så den sparar jag.
Fick så ytterligare ett paket av sambon. Ett par nya gympaskor, som jag önskat mig Jippi.
 
 
Innersula: textil
  • Foder: textil
  • Tyg: mesh, skinnimitation
  • Fodertjocklek: tunt foder
  • Stängning: snörning
  • Sula: slittåligt gummi
  • Funktion: andningsaktiv
  • Tillbehör: förstärkt häl, förstärkt fotspets, dragläpp i plösen
  • Innersula: kan tas ur, polstrad
  • Yttersula: slittålig, trail, flexibel
  • sport: löpning
  • Yttermaterial: skinnimitation/textil
 
 
Svärfar skulle ge bidrag till de nya glasögonen, vilket kommer lägligt. Var tvungen att köpa mig nya glasögon (igen) för synen har förändrats så pass att jag blev tvungen. Dessa kommer att kosta 4000kr. att byta glas i mina nyaste var lika dyrt som att köpa helt nya.
 
Det blev denna båge.
 
ganska lik den jag nu har.
 
Fick även Grattis av sonen, sonhustru och lilla barnbarnet Nemi, en fin bild på guldklimpen på mms.
 
Sötnosen farmors <3
 
 
Satte mig och fila på en annons som skulle in på Blocket då det ringde på dörren, blom bud?
Till mig =D
 

En vacker, väldoftande bukett med rosor och blandade blommor. Ljuvlig.
Denna skapelse fick jag av systerdotter Linda.
 
Denna min fina systerdotter som idag orsakade tårar av glädje för dessa härliga blommor. TACK!
De värmde.
 
Dels extra mkt då kära Linda är den som borde få blommor varenda dag för att hon får kämpa mot alla motgångar som dyker upp i hennes kropp.
En blomma för varje motgång och hon hade redan haft en prunkande trädgård full av kämpande ljuvliga blommor istället för värk, trötthet och missmod.
 
Du är så god, kära systerdotter.
 
 
Även Systerson Johnny ringde, pratade även med William och Eleonore som tackade för paketen jag gav dem igår innan jag körde hem. Då Johnny var förbi, men de stora barnen var med kompisar. Eleonore fyller ju 10 i sommar så det blev ett pennetui, tufft linne och en keps i present. Även William och Tilda fick pennetui som liknade en sneaker sko.
 
Stort varmt ödmjukt Tack till er ALLA som kommit ihåg mig denna dag. Med samtal och sms, presenter och varma tankar =) släkt som vänner, idag har jag verkligen blivit uppvaktad. Tack!
 
 
Nu sängdagzzzzzzzzz
 
 
 

Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0