marknad med magras

Känns som jättelänge sedan jag skrev. Sonen med sonhustru kom ju på besök torsdagkväll, underbart förutom min ihållande huvudvärk som tar all min energi. Att vakna varenda natt/tidig morgon med migrän och ta migräntabletter för att alls orka stiga upp är ingen hit.
 
 
Iaf hade jag gjort paj till torsdagsmiddag, en kycklingpaj med grönsaker och crème frech täcke. sen lite soffhäng. Fredag var det så marknad här i Arjeplog. Jag jobbade 9-12 och åkte så hem.
Vi hade möte med en ... handläggare och hon var helt ok, däremot de två som också deltog var väl inte så öppna för de förslag vi lade fram.
 
 
Därefter med mitt huvud under armen gick vi på marknad. det blev korvinköp, älg/ren/vitlökskorv, mjukt tunnbröd, det blev munkar och så chokladbollar (vilket vi ångrade, för oj så äckligt sött)
Åkte hem och så blev det pizza till middag då jag inte orkade laga ngn mat.
somnade en stund i soffan efter maten, men senare spelade vi lite yatzy och sen såg vi film. Men la mig igen runt 22.00 då inte huvudet ville ge med sig.
 
 
Vaknade även lördag med huvudvärk, kollade mitt blodtryck. Det är återigen för högt =( kan vara därför jag dras med huvudvärken?
Lördag åkte vi ändå på marknaden igen. Jag köpte en fårullsväst, tänkte det blir bra när man är ute i kylan om dagarna. Nu till våren kanske lite för varm, men det kommer fler kalla dagar.
Köpte mig även ett par fårullstofflor. Åt sonen köpte jag en mössa för 390 kr och dom köpte kaffeost åt mormor =) mer korv och sen åkte vi hem efter att ha handlat på ICA med kö ända förbi chipsen, då ena kassans kortautomat gått sönder. suck.
 
 
Vi kom hem och svärfar tittade förbi. Jag beställde fika =) så sonen å Malin kunde få se hans lägenhet. Sambon muttrade då han inte tyckte mina planer samsades med hans (som vanligt)
Men efter att jag lagat fläskfilé, sås, minirösti och lite sallad så gick vi till svärfar allihopa, stannade en kort stund och han bjöd oss på munkar. puh sa min mage.
 
 
Lördags kvällen blev även den lugn, även idag fick jag vila (ca 1,5 tim) på soffan då vi kom hem igen, sen såg vi en film tillsammans. efter den la vi oss. Jag hade svårt att somna, så jag såg Tv i sovrummet då jag inte mådde ngt vidare. Somnade efter 02.00
varning för känsliga läsare ca 05.00 vaknade jag av att magen vred om, upp på toa...sen var magsjukan ett faktum. Herregud vad mkt det ryms i magsäck och tarm, för naturligtvis kom det från båda håll, urk.
Jag fick inte behålla ngt, så fort jag smuttade på blåbärsdrycken kom den upp, eller teet. Jag var som en urvriden trasa. kallsvettig, dunkande huvud, så himla ont i magen så jag låg i fosterställning, men inget hjälpte.
runt 20.00 fick jag i mig lite blåbärsdryck och en bit banan. Somnade sen för natten, puh, vilken pärs.
 
Mina stackars barn (son och sonhustru) fick höra mig hela dagen springa upp å ner. De fick laga sin frukost och middag själva och sen gick de till bussen, =(
sambon tycktes sig ha magras även han, så han vågade inte köra dom. Som tur är, så är det inte jättelångt till bussen, men jag kunde ju inte ens kramas å säga hej då. =(( Jag hoppas ju att dom slipper min magsjuka, Malin är ju i 6:e månaden och få magsjuka då är inte kul alls, om det någonsin är det... men nä, det är det väl inte.
 
 
Hörde att även sjukhuset i Umeå hade magsjuka, uch. Sjukhus där ligger man inte för skoj skull å få magsjuka där måste vara ett H-vete =/
 
 
Måste vara hemma imorgon tisdag också, för smittorisken. Jag mår ändå inget vidare, har legat i soffan största delen av dagen och bara försökt få tillbaka matlust och ngn form av energi.
 
 
 
NU är jag läss på sjukdomarna... vill bli pigg igen.
 
 
 
 
 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0