Bättre då partnern tränar

Om min sambo/make tränar och är fysiskt aktiv regelbundet löper jag själv mindre risk att drabbas av depression. Det har psykologer i Usa kommit fram till. Naturligtvis är det ju bra för männen också som även de minskar risken för depression.

Så en vinn-vinn situation. Vältränad sambo =) å Jag mår bättre (in my Dreams, maybe)

 

Vet ni att 1 av 4 ljuger om hur mycket/ofta man tränar, det visar en Brittisk undersökning. Fler än 1 av 10 säger att de har besökt gymmet på sociala medier utan att fysiskt varit där. Mer man ljuger om är hur många ggr man är där 2) Hur länge man tränar 3) Hur långt man springer.

 

Kruxet med dessa lögner är frågan, VEM lurar man? Möjligen sig själv i första hand.

 

66% sträcker sig efter sötsaker/slisk för att få en stunds lättnad när stressen blir för stor, enligt en undersökning av physiology & behavior tidskrift. Trots det känner sig de flesta efter att ha ”svullat” skuld. =(

 

Nybörjarprogram (promenera med stavar);

Måndag; Rask promenad 30 min, högintensivintervall 5 minuter

Tisdag: Styrketräning 30 min, eller hög intensiv (allt vad du orkar) 10 min

Onsdag; Rask promenad 30 min

Torsdag; Frigörande dans i högt tempo 30 min, avsluta med meditation 10 min

Fredag; Styrketräning 30 min eller hög intesiv (allt vad du orkar) 10 min

Lördag; Rask promenad 30 min, högintensivintervall 5 minuter

Söndag; Rask promenad 30 min, avsluta med meditation 10 min

 

När du upplever att du är redo att öka, gör så.

Promenader öka till 45 min, stegintervaller, hopp mm

Styrketräning; Öka på vikterna öka variationen.

 

Mat; Börja att lägga upp halva tallriken med härligt blandad sallad,
därefter
¼ del fisk/fågel, magert kött.
¼ del kolhydrater, pasta, potatis, ris, qinoa mm

 

 

Lycka till!

 

Idag har tempen legat -10 grader kallt, å gråtrist väder. Svårt att cykla, höll på att få en hjärtinfarkt kändes det iaf som, då det var så tungt.

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0