Baksmällan

Hur stor sorgen är så anses den naturlig men för ett husdjur, ska den inte vara så länge...
Sorgens varande för ett av sina husdjur saknar status, så att mista ett nära och älskat husdjur är ok men inte för länge!
 
Det känns som värsta baksmällan, jag har haft kronisk huvudvärk först av oro nu sen fredags, som inte egentligen vill ge med sig, kroppen känns tung och axeln värker och sömnen är orolig och jag vaknar stup i ett.
 
Jag saknar min älskade kisse, varför? Varför måste du bli sjuk och varför fick jag inget veta i tid?
 
Sorg i sig väcker även annan sorg och saknad, min kära syster finns inte längre och upp väller även den sorgen.
Vilket gör att livet känns rätt motigt i ögonblicket.
 
 
Sorgen...
..det blir så tydligt.. döden, orden bollas fram och tillbaka..
..sorgen gör så himla ont.. men ser aldrig likadan ut..
..den har så olika triggers.. så olika uttryck..
..fina stunder finns att gå tillbaka till.. när den svarta smärtan hopar sig..
..under dem.. finns fallgropar.. ständigt ligger sorgen på lur..
..kommer alltid en baksmälla på våra fina stunder?..
..lyckokänslan bankades bort .. av tårar.. kanske av ångest..
..en sorts skuld.. det också..
..jag har fått lära mig.. men allt tar sin tid.. lång tid..
..för i allt jag gör nu.. saknas min kisse..hon fattas mig hela tiden..
 
 
Idag har jag varit till VC och tagit prover + EKG och då i mina tankar fanns att, Ekg? Mitt hjärta har ju brustit, varför slår då hjärtat normalt. Men även blodtrycket var bra, men jag äter ju blodtrycksmedicin så det skulle ju inte vara på annat sätt. Inget syns på utsidan, förutom om man ser mina tårsvullna ögon. Annars kan ingen se på utsidan hur mkt jag sörjer min lilla kisse vän.
 
 
Hennes lilla kropp är nu nerbäddad i en stor trälåda, nu ligger hon i förrådet och vi har ett ljus på bron. Även ljus på hennes egna matplats där hon satt varje dag å väntade på mig. Det blir begravning av min lilla älskling till helgen, hon ska få stanna i stugan för evigt.
 
 
 
 
 
 
 Be youself. Mer Kärlek i varje steg – frid i din själ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0