Oktobers första helg

Då var vi så här, inne i oktober. Denna månad fyller mina systrar år, näää de är inte tvillingar. Min Mor hade bara tajming (eller pappa) då vi föddes. För vi töser är alla födde på datumet den 17:e, dock blev det juni, oktober och november. Så ena syster fyller 60 år, hehe och andra syster fyller ojämnt (56)
 
Jag hör att en viss syster börjar känna av sina 60 nerver... men lugn, allt löser sig.
 
Idag startade marknaden, med ett hemskt stormväder. Så efter jobbet skulle jag träffa sonen med familj för att kika på marknaden, men knallarna hade gett upp redan kl. 14.00 endast ett fåtal kvar. Jättetrist. Men alla presenningar flög visst all värdens väg.
 
Så efter den lilla marknadssvängen gick vi på Frasses. Jag var vrålhungrig, då lunchen på jobbet idag bestod av ngn klistrig vegetarisk röra? med ris. Barnen fick en köttgryta, å jag skulle väl ha ngt liknande.
Så jag vart långt ifrån mätt eller nöjd. Hann knappt ha min rast idag heller då det var späckat schema med både utflykt och 3-kamp idag, puh. Och vädret som verkligen var emot oss. Barnen var dock duktiga.
 
Så det blev Frasses, som jag bjöd son och sonhustru på och Nemi följde med och somnade i vagnen den lilla raringen. Trots att jag åt upp min mat vart jag inte speciellt mätt, tyckte det var snåla portioner idag.
 
Sambon är på företagsfest och grillar helstekt gris, UCH.
Så därför blev det ingen middag hemma idag.
 
Har pratat i telefon med syster Å som skulle på bio med bror G. De skulle se: Black Mass, den nya filmen om Whitey Bulger. Johnny Depp spelar alltså Bulger, och enligt trailern så verkar han äntligen ha återfunnit sin mojo/groove eller vad det nu kallas för skådisar.
 

”Black Mass” har ingen lättsam ton som motvikt till de obehagliga hot- och våldsscenerna.

Som titeln antyder är det gangsterskildring som skräckfilm och med Bulger som monstret. Depps Bulger har stålblå linser, tajt svart klädsel, fläckiga tänder, en flint som övergår i hårt bakåtslickat hår, och han är inte ens den biffigaste gubben på kvarterets irländska pub. Mest ser han ut som en lodis från beatnikeran.

Men han är blixtrande gatusmart, har en osviklig förmåga att få korn på folks svaga punkter och tvekar inte en sekund att plåga och mörda – gärna för egen njutningsfull hand.

 

Klart är att fallet Bulger döljer en långt större skandal, särskilt då hans yngre bror William tronade på en politisk tungviktsposition samtidigt som James styrde undre världen.

Den centrala monologen i ”Black Mass” lyder: ”Det är inte det man gör, utan när och var man gör det. Och vem man gör det med eller mot. Om ingen ser det har det inte hänt.” Maximer för psykopatens tidevarv.


Johnny Depp      Vs                                      James ”Whitey” Bulger

 
Vilken förvandling, inget tjusigt med Depp, inte ens hans vackra bruna ögon fanns kvar.
 

Sett Idol och myst med kissarna, druckit te och nu trötter. Dags att spana in sängen. Imorgon ska jag vara farmor för min guldklimp Nemi som ska sova över hos mig.
 
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0