Känner oss blåst på över 5000 kr

Ja, i fredags ringde jag Com Hem ang tv abbonemanget som min son haft. De fortsatte komma fakturor, trots att jag sagt upp och fått bekräftelse att det var uppsagt.
 
Vet kunderna att man inte blir av med comhem trots att man säger upp avtalet?
Dom har nämligen lagt till en s.k bindningstid, så även om du inte kan se på tv dit du flyttat eller använda tjänsten på något vis, så ska du ändå betala hela bindningstiden ut. Vilket jag inte förstod då avtalet tecknades.

 

Com Hem däremot har rätt att med omedelbar verkan säga upp Avtalet med Kunden.

Com Hem har rätt att ändra Villkoren,Tjänsten eller avgifter. Ändring meddelas kunden senast 1 månad innan ändringen träder i kraft. Com Hem har dock rätt att ändra Villkoren.

För Kund som flyttar till bostad som inte är ansluten till Com Hem gäller betalningsskyldighet för återstående bindnings-/avtalstid

 

 

Bindningstid

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Jag förstod inte då jag läste denna text att bindningstiden är ngt du INTE kan säga upp.

 

Jag trodde då jag fortsatte läsa att; Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid, och om det tecknades eller efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid. 

 

På Com Hems:s sida står det såhär då man "tecknar" ett avtal. Jag tror många blir väldigt LURADE av "bindningstiden" Som man då måste betala i 24 månader, och tror att det är en månads uppsägning!!!

 

Bindningstid

  •       Trodde då att det gick att säga upp?                                   

Månadskostnad

Pris  279 kr/mån        (MÅSTE betala ett år trots uppsägning)

Engångskostnader

Startavgift 399 kr
Frakt 99 kr     0 kr

 

Då jag ringde dem, tyckte de att jag måste förstå att Com Hem är ett vinstdrivande företag, om man bara skulle kunna säga upp sitt abonnemang med bindningstid skulle ju detta kunna utnyttjas! Aha, så om man får jobb på annan ort eller väljer att flytta av ngn anledning då ens bindningstid hos Com Hem inte har gått ut, då får man skylla sig själv. Com Hem Ska ha sina pengar oavsett hur eller om de INTE kan leverera sina kanaler.

 

Ja, så är det nu. Jag har lärt mig ytterligare en läxa att man ska inte göra några avtal utan att läsa det finstilta. Att tro man kunde säga upp sitt avtal med Tv bolag, trodde jag inte i mina vildaste fantasier kunde vara så OMÖJLIGT.

 

Lulebo som äger fastigheten där sonen bott har även ett avtal med Com Hem, så där lurade man nog sig själv också. Vi trodde ju då givetvis att detta var ett bra abonnemang plus att sonen fick 39 kr rabatt per månad. Men det kostade oss desto mer.

 

Com Hem ska jag aldrig mer anlita iaf. Fungerade mkt dåligt då de hade det och enl. mig har de verkligen fått för mkt pengar för ingenting.

24 mån X 240 kr och inget att titta på. Så där brändes 5 760 kr upp som kunnat användas till bättre saker för en barnfamilj.

 

 

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Vickan

hej faster!
Trist att läsa ang Com hem.. :( jag har en fråga, vad är Chanti för ras? Precis förlorat min katt jag hade så ska skaffa mig en ny inom en snar framtid & vill då ha en vit långhårig :) hoppas allt är bra! Kram

Svar: Hej gumman! Tråkigt att höra om din kisse, vad hände? Den var ju inte gammal. Chanti är en blandras och i "rasögon" bara en bondkatt. Hon är iaf Main Coon, Helig Birma och Norsk skogskatt. Kom dock ihåg att vita katter med blå ögon (som chanti) ofta är döva, så du kan inte/bör inte ha en döv katt som utekatt, det överlever den inte. Kram kram och lycka till med ny lurvig vän.
Eva

2015-09-16 @ 13:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0