kust shopping

Var till kusten i helgen som var.
Det är tufft att planera ngt dessa resor, för det blir sällan som man tänkt sig pga tidsbristen.
 
Lördagen kom vi oss iväg tidigt. Nemi sov bara ca 30 min på vägen ner, vilket orsakade lite obalans i hennes sov cykel. Tanken var ett första stopp på sjukhuset och hälsa på systerdotter, mehn...hon skulle få permis och ville inte ha besök då. Vi kom fram till Mor istället och hon tyckte Nemi växt otroligt och blivit ännu sötare.
Barnen gick sen en sväng för att träffa två av deras vänner som bor ganska nära Mor, så Nemi fick möta dem.
 
Sen kom syster A-S en sväng, så även hon fick möta Nemi. Jag & son åkte för att handla på ica metropolen =)
Där stötte vi ihop med flera släktingar. Magnus å jag samtalade och tyckte det kunde vara bra om jag, barnen, barbarnet och Mor skulle komma dit så slapp systerdotter som skulle till Magnus slippa komma till Mor, dvs spara hennes krafter något. Magnus trodde inte det skulle bli så sent.
 
Vi åkte så till Mor igen och berättade detta. Vi käkade biffar (mina av hönsfärs) och ugnsbakade grönsaker, sallad. Mkt gott. ca kl. 18.00 hade barnen planerat in besök med Patrik som är sonens barndomsvän och möte med Anna som är Malins "bonus" syster som nu börjat en utbildning till brandtekniker på universitetet. Hon bor vanligtvis i södra Sverige, så nu var det läge att träffas då vi skulle ner till kusten.
 
Allt "mitt" planerande gick i stöpet, för Mor ville inte åka då när Magnus messade, tyckte det blev för sent och hon var trött  Nemi var också supertrött och jag passade henne då "barnen" var med sina besök på uteplatsen, syster kom också så det blev ju kalabalik i planeringen =/
Jag, Mor och syster pratade och spelade lite yatzy, Nemi låg i vagnen bredvid oss och kämpade mot tröttheten och hade svårt att komma till ro.
 
Vi la oss ca 22.00, då alla var supertrötta och lilla Nemi hade kommit till ro. Hon sov i hela 11 timmar.
 
Söndag. Systerdotter som nu var hemma hos sig tog sig en ordentlig sovmorgon. Jag med barnen åkte å handla, allt tar ju lite tid. Pratade med systerdotter, då var hennes Far där och orkade inte med något besök idag. Det var tråkigt, men det kommer väl fler tillfällen. Hade hoppats hon skulle få en liten baby boost, å få lite positiv energi av lilla Nemi. Men det kommer fler tillfällen.
 
Det blev ändå ganska mkt för Nemi att träffa så många under så kort tid. Hon är ju vad Arjeplogs lugna lunk och tre personer... nu blev det mkt för henne att ta in.
 
Shoppingen, blev lite blandat.
 
Till bilen blev det denna spegel, som gör att jag kan se Nemi då hon sitter bakåtvänd och hon kan se mig.
 
 
 Bitringar
 
 
 
Snuttefilt köpte Malin
 
 

Denna verkar hon gilla och kan greppa =)
 
Lite kläder blev det också. En mössa, två par byxor som Malin köpte.
 
 
Vi åkte tillbaka till Mor för att äta och packa om bilen så vi även skulle få plats med matvarorna vi skulle handla.
 
 
Spjälsängen var jättefin som vi åkte och köpte via blocket och fanns i Sunderbyn.
Gav 350 och vi fick med spjälsängsskydd, täcken, påslakan och extra filtar. Bra köp.
Lillan kommer ju sova hos mig en hel del också, då behöver hon en bra säng. liggvagnen är snart urvuxen =)
 
 
Veckorna går otroligt snabbt. På min nya avdelning är det full rulle, så vi hinner knappt med. Fördelen är ju att det är flexibelt och inga direkt lyft, förutom då vi ska få golven skurade 1 gång/v. Då ska vi hålla på med möbler som ska staplas och flyttas. Ganska konstigt att det är vi som måste slita med detta?
 
Men tar vi upp det är väl risken att det blir en viss kategori enbart som får slita. Bäst att inget säga.
Finns annat nytt som inte heller fungerar, men det lämnar jag till de som borde reagera.
 
 
 
Har vi rätt ögon på näsan?
 
 
 
 
 
 
Sen är det ju lika viktigt med delaktighet, engagemang i arbetslagen för kreativitet och god arbetsmiljö, men upplever vår verksamhet mer eller mindre som en berg å dal bana.
 
 
 
 
 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0