Kära du

Mor lilla mor, vem är väl som du?
-Ingen i hela världen.
 
En mor finns med från början
som källan i mitt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följde mig vid varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit mig att smaka.
Sen fler än en och annan
hembakt kaka


Visst tar vi dig så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir du tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...
 Min alldeles unika
högt älskade mamma.
 
Idag du nu fyller
och jag dig såklart hyller
Med pompa å ståt
låt bara tårtan stå
 
Vi till dig kommer
 
Hipp Hipp Hurra
 
 
 

För dig Mor på din födelsedag.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi kom så ner och hälsade på. Blev bjuden på både dopp och tårta. Jag å Malin köpte med oss var sin Dagobert sallad (de måste bytt ägare där, små sallader) som vi åt innan resten av gästerna kom.
 
Gav Mor en puzzeltavla med katten Kurre som motiv, refill till sin fotfil och del av middag som vi skulle ut och käka tillsammans (delat med syster Å, bror G och barnbarn (till mor) Daniel.) Malin hittade en fin kruka med en liten spade bredvid, och välkommen skylt-jättesöt. 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0