Tycke & åsikter i vardagen

Börjar väl lite smått med vädret. Fantastiskt vackert väder med sol idag... och dom lovade ca -6 grader. Steg upp då väckaren ringt och yogade, då var temperaturen på -19 grader... hmmm, ute alltså, inte så mysigt som lovade -6!
 
Sparkade till jobbet och vi delade barnen i grupper på två. Ena gick iväg och jag och två kollegor var kvar. Några få gick ut och resten blev inne.
Slutade jobbet 14.00 och tog sparken till konsum, mkt bra spark underlag och solen sken =) Blev gladare då jag kom mig ut. Handlade på konsum och sen till sonens familj för städdag.
 
Nemi trött, så jag fick ge henne liten slurk och hon somnade i min famn, precis då knackade det på dörren. Då jag idag via mail anmält att dom/familjen behövde ett spis skydd och spisen behövde sättas fast i väggen. Smög in med lillan i famnen till sovrummet och hon måste varit väldigt trött, för ingen reaktion alls på han som kom och fixade med spisen. =) Hon sov dock inte så länge, ca 45 min. Men jag hann städa byrån hon har sina kläder i, sorterade bort lite av det som var för smått och la in ren tvätt. Mamma M diskade och stökade på i köket, bra! =)
 
Nemi vaknade och vi fortsatte fixa lite i hennes rum. Sonen kom hem ca 16.05 och var sugen att sticka å hämta sina nya glasögon som han beställt från nätet. Han ville ha ett par extra på jobbet då han är rädd om de han har nu. Men vi hade lite familjeplanering och sånt och så stack jag hemåt runt 17.00
 
Farmen. Ser ju även i år farmen och förundras över hur olika vi alla tänker. Känns nästan som att man känner gänget, men att man sitter som en fluga på väggen och tittar på.
Vad tycker jag då om årets farmar gäng?
Tycker det var synd att Sara-Mari åkte ut =(  Pernilla vann ju och jag tycker hon är ju en mkt omogen kvinna, mer som en tonåring i en kvinnokropp. Kan ju kanske vara "gulligt" ett tag, men väldigt tröttsamt i längden.
 
Jag tyckte om Sara-Mari för att hon var väldigt rak, vågade stå upp för sig och sina åsikter vilket är sällsynt på farmen med alla sina intriger. Alla är där för att vinna spelet, men alla spelar med olika kort och alla vill mer eller mindre vara omtyckta. Vi som människor söker ju bekräftelse och det är ju i sig en överlevnads strategi.
Sara-Mari talade öppet om att hon var där för att vinna spelet, vilket var hotfullt i en låtsad gruppidyll =) Nina har ju från början sagt detta, sen slutade hon att tala öppet om det, för det är också en strategi, att vara följsam i gruppen med hennes vapendragare Camilla.
 
Jag hoppas iaf att Morgan ska vinna spelet =) nu. Han har redan fått vara i flera kamper och har tydligt visat att han är en stark medtävlare. Han likaväl som Sara-Mari har fått utstå mobbing på farmen. Robins motivering då han valde honom som kämpe var så under bältet att man satt i soffan å gapade av förvåning.
 
 
Jag hoppas likaväl i år som i fjol att ingen ska kunna glida sig igenom farmen utan att behöva kämpa i tinget, som skedde med Jocke i fjol. Ska man vinna farmen, så ska man behöva kämpa och visa sig värdig på ngt sätt, förutom att jobba på farmen.
 
Ja, annars är livet som vanligt. Dock var det länge sen nu jag var till kusten pga dåliga vägar =( mkt olyckor händer och man hör nästan dagligen ngt som skett mellan A-plog och kusten Luleå-Piteå-Skellefteå.
 
Alla hjärtans dag blev trevlig. Bakade Dumlekakor till sambon,
 
 
Bjöd även son med familj som smakade...nä, inte Nemi då. Gjorde även smörgåstårta, en egen variant.
 
Delar med mig av ingredienserna;
1 förpackning polarkaka
Smör till dessa
citron majonnäs smörade på detta också på brödskivorna
3 dl vispgrädde (laktosfri)
6 kokta ägg
1 liten brk anjovis
Philadelphia ost (laktosfri)
skagenröra
 
La ihop bröden
fyllde med ingredienserna
 
Grädde ovanpå blandad med majonnäs
gurka
räkor
ägg
skulle haft tomater ovanpå också =) glömde dessa
 
Låta stå minst ½dag så allt får dra in.
Men den smakade helt ok.
 
 
Imorgon kommer Nemi till mig efter jobbet. Då ska vi mysa och leka =) Älskar trollungen så enormt mkt.
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0