december knallar på...

Idag åkte gubben till skeå för kurs el nåt, steg upp 05.00 och hostade så han väckte hela huset, dvs jag å kissarna =( men... en vacker dag tar han tag i sitt liv och kanske inser cigarettens dödliga kraft för lungorna. Själv somnade jag om och även kissarna då lugnet återvände. Skulle på Arbetsförmedlingen idag så klockan var ställd på 08.00 men låg och drog mig till 08.30 gäsp. Har fått en oroande huvudvärk. Känns som spännings/förstadiet till migrän huvudvärk. Dvs att jag vaknar på natten av den och mår lätt illa, den maler på och går lixom inte riktigt över, sedan en vecka tillbaka. Jag tror den beror på mitt mående just nu, att vara arbetslös en så här lång tid gör mig stressad, deprimerad och mild form av ångest. Känns inte som att någonting händer i mitt liv, sitter bara och väntar på livet!! Frustrerande att inte ha vänner i närheten som man kan prata med. Arjeplog är väldigt vackert på ett naturnära sätt, men klimatet på folket är kyligt och inte speciellt välkomnande. Dom verkar inte vilja förändra eller förbättra i denna kommun. Konstigt att dom erbjuder en bonus för att människor ska flytta hit då dom inte kan ordna jobb och sysselsättning, tragiskt. Idag har jag sökt två jobb, men ofta vill dom att man ska ha höga utbildningar och lång erfarenhet. Suck. Har iaf sökt. Var förbi svärfar en sväng efter AF & fikade innan jag körde hem och ringde veterinären för att boka in Chanti. Hon har ju blivit 6 månader nu (könsmogen) och jag ska sterilisera henne, stackarn =( men då hon är döv ska man inte föra generna vidare, trots att hon är helt underbar som hon är, utan hörsel. Men bra att göra det, för både henne och mango så mår båda bättre. Ska försöka hitta en kastreringsbody till Chanti, då slipper hon tratt och hon är varm om magen. Någon som vet vart man köper en?

 

Ljus, värme, kram & Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0