vinter "regn"bågen

Idag var jag och svärfar till Veterinären i Nordana, ligger hitanför Arvidsjaur. Jag gick in med Chanti och hon fick en spruta för att sova. Jag lämnade henne i veterinärens vård och vi åkte till Arvidsjaur för att handla lite. Jag kände mig aningen orolig, för chanti men vet att den veterinären är duktig. Hon har fått sina vaccinationer hos honom så det kändes ändå tryggt. I Arvidsjaur var jag in på varuhuset och svärfar åkte iväg för att ordna sitt pass. Köpte en julklapp åt mor och nya block till maxi yatzyt. äntligen hittade jag såna jag ville ha. Sen en sväng till dollarstore, lite fika på Ugglan, sen iväg å hämta chanti igen. Hon sov då jag kom och veterinären berättade att allt gått bra och att hon hade fått cortison och smärtstillande och borde sova till kvällen. Jag kunde vänta med mat till imorgon, då skulle hon vara pigg igen. Fick ingen tratt, så det var tur jag satt å sydde henne en lite body igår kväll. Hon ska ta bort stygnen igen mellan jul och nyår. Just nu får hon ligga kvar i kattburen, så hon inte vinglar och gör illa sig, har ställt henne vid elementet där hon brukar sova.
På hemvägen lyste solen vackert över träden och när vi kommer på ett ställe där bara en gnutta sol lyser, så ser vi regnbågen i all sin prakt...mitt i vintern. Måste betyda att luftfuktigheten är hög, då man får se regnbågen fast temperaturen är -19 grader kallt.
Gubben har åkt till skeå igen på kurs, så ikväll är vi ensam igen, jag & missarna. På torsdag ska jag och svärfar åka till Piteå och julhandla. Svärfar ska och kolla sin pacemaker, så då passar jag på att följa med för årets julhandel. Tur att jag har svärfar & åka & handla med, då gubben sällan orkar eller har tid.

JULKLAPPSTIPS till er som bor eller åker till Luleå emellanåt: Maria Johansson, Din egen stund. På Timmermansgatan 29A i Luleå bakom kulturens hus. Hon ger behandlingar och är suveränt duktig, go och bara bäst. Ring henne på tel; 0706 25 63 07 För information och frågor om du är intresserad av behandlingar så som olika typer av massage.
Hemsida: http://www.dinegenstund.se/

OBS! Maria har Extra öppet alla lördagar i advent kl. 13-15 för försäljning av presentkort.

Ett annat sätt att nå Maria på är via e-post
[email protected]

Ljus, värme, Kram & Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0