Måndag =)

God morgon!
Vaknade vid 08.40 men låg kvar och drog mig, kelade med Tussan till 09.05 mysigt. Sen steg jag upp, kissarna hungriga och Mango ville ut. Har sovit gott, skönt. Robert kom lördag 17.30, då hade han rest i 26,5 timmar, stackarn. Jag gjorde flygande jakob till middag, vilket jag vet att han uppskattar. sen såg vi tv, film och bara tog det jättelugnt. 23.30 bäddade jag åt honom, det blev ingen ordning på madrasseriet så Pontus fick sova på soffan, Tina i pontus säng och Robert i Tinas (blå rummet). Dvs, egentligen har dom ingen "egen" säng men där dom vanligvis sover då dom är här. Robert ska nämligen få ha det blå rummet så länge han är här, för sängen är lite större och troligtvis den bekvämaste extrasäng vi har i huset med 110 bredd. Det är så gott att ha honom nära sig, njuter av att umgås med min son. Igår var vädret jättehärligt -13 och solen tittade fram. hm, å visste jag hur man fick in bilder här, skulle jag visat. Iaf var vi till Mickes jobb å lånade två skido skotrar. Robert fick skjutsa mig, då vi fick ta den lite större skotern, Micke tog den mindre för den hade lite trix för sig (sa han) Iaf åkte vi från Mickes jobb till våran stuga, 4 km bort. vi kom dit, så hoppade jag av. Skottade ingången till stugan, gick sen in å gjorde upp eld i kaminen. Robert å Micke gjorde spår till och från stugan så det är lättare att ta sig dit. Robert sken ikapp med solen =) å njöt av att få köra lite skoter. Micke var oxå nöjd över att vi nu fått spåren gjorda. Robert tittade in i stugan och utbrast " Det är ju som ett eget litet hem" Han e ju för söt! Tack för det. Han lovade halvt som halvt att han och Louise kanske skulle kunna komma till påsk =) å köra skoter i vårsolen. mmm, trevligt och jag hoppas förståss. Här hemma är det dock lite olyckligt. Vår diskmarskin gick ju sönder nyårsafton, och då får vi ju diska för hand =( men så i lördags, går värmepumpen i huset sönder, läcker och rinner vatten, så vi måste ta hit rörmockaren idag måndag. Det betyder att vi har inget varmvatten från lördag. så igår söndag fick vi efter skoterfärden duscha på Mickes jobb, men det gick ju bra ändå. Vi åt vid 16.00 sen var vi alla sega och Robert satt vid datorn och såg kinesisk film (tecknad) Jag diskade en jättedisk (fick värma vatten stup i ett) och Micke samlade ihopa barnens kläder och grejjer och skjutsade dom till deras mor. Så nu är vi bara tre kvar =) Idag vet jag inte vad vi hittar på, rörmockaren ska ju komma, så honom måste vi först å främst vänta på. temperatur idag -16 grader kallt.

Bay & kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0