trött

Ja, det  full rulle då jag är i Luleå. Fredag åkte jag med sonen från Arjeplog till Gunnarsbyn (3,5 mil utanför Boden) där stannade vi hos mor min några timmar, blev oxå bjudna på palt. Mums. Runt 17.30 åkt vi mot Luleå total körsträcka idag 34 mil.
 
Kom till Luleå och skjutsade Robert (sonen) till Räven (Anna) Åkte sen till min kompis Stefan. Sov över där, och hade tillgång till han motorvärmar stolpe då tempen låg på -25. Steg upp 08.30 och åkte från Stefan runt 10.30. Stack iväg och handlade, var så shopping sugen så jag dööör.
 
 
Köpte presenter till min systers barnbarn, då jag lovat att hälsa på dom i helgen. Sen kollade jag kläder åt mig själv. hittade lite fynd. Köpt mig en fin korsett, dock 2 stl mindre än jag egentligen drar nu, men det NYA livet och livsföringen startar då jag kommer hem till Arjeplog igen. Så, mitt mål  att slinka in i korsetten till påsk, har utmanat Robert =) Även han skulle ta tag i sitt ätmissbruk av godsaker...
 
 
Så jag hoppas Louise baknojja går över snart =) annars får han det jobbigt att motstå alla godsaker och för sin egen skull hoppas jag han fixar det. Inte bra att väga så mkt. Lördag fikade jag med Anki, vi satt 2 timmar och surrade, hon förstod att jag hade "mundiarré" eftersom jag ingen känner i Arjeplog ännu. Åkte till syster runt 16.00 och blev bjuden på mat. Min älsta syster kom oxå över på en yatzy =)
 
 
Sen tv en stund och säng runt 24.00. Söndag så. Sov illa, men steg upp 08.00 då hade jag legat vaken sedan 07.30. duschade och klädde mig. Ringde och väckte Robert runt 10.00, och syster klev upp 10 min senare. Åt frukost å väntade på att Robert skulle komma så vi gemensamt kunde åka till syrrans barnbarn. Där stannade vi en timme och sen till stoheden och handla, lämnade Robert på stan. Åkte tillbaka till syster och lagade veg. lasange till middag. Alla 3 gillade den, sa dom iaf. Sen åkte jag på bio och såg Avatar filmen, ja...jag e lyrisk, Åhhhhhhhh så BRA.
 
 
Den var 2.40 lång, men bra hela tiden. (Rekomenderar den till Louise =) om du läser detta.)  Nu e kl. 22.30 å jag ska hoppa isäng. Har ringt Gubben därhemma å sagt natti så nu e det bara att släcka å sova. Imorgon ska jag upp tidigt, har bokat behandling hos min vän Maria och ska få en chackraflödesmassage 07.30 Ska hinna till Försäkringskassan med Robert och handla. Kl. 13 åker han hemåt med flyg till Göteborg. Snyft.

Tack å hej.
Kram
Trackback
RSS 2.0