All helgonahelg

Igår torsdag fick vi besök av gubbens söner, K och P. K som är bosatt i skeå plockade upp sin yngre bror P i arvidsjaur på väg hit. K har skaffat sig en rottwailer hund som heter Raiko, var 3,5 månad. Mango och Chanti var föga inponerade av den valpiga hunden som for fram som ett litet yrväder. Chanti var på sin vakt hela kvällen, vilket måste ha kostat en hel del energi av den lilla. Vi stängde in oss i sovrummet, jag, Mango och Chanti runt 23.00 då hade varken Chanti eller Mango vågat gå på lådan, druckigt vatten, eller ens ätit en enda hårdis sen vovven kom på besök runt 19.00. Chanti var definitivt nödig, och jag hade detta på känn och tog in en av lådorna in i sovrummet, samt mat och vatten. K och vovven Reiko sov över och kl 07.00 var K ut med hunden för en morgon kiss, men gick och la sig igen. Jag och kissarna steg upp vid 09.00, men dom visste att hunden var kvar inne i sovrummet där K sov. Så ingen av dom har kunnat slappna av fram till nu, då det är lite bättre. K åkte med Raiko till farfar B och ska sova där. Lättare för alla parter, där finns redan en hund och dom "pratar" mer samma språk. Dagen har varit snöig och rätt trist. Ingenting har egenligen blivit gjort. I förrgår hade vi älgarna på tomten, imponerande att ha såna ståtliga djur så nära men även lite skrämmande. En älgko kan bli ganska irriterad om man hamnar mellan henne och kalven och om hon känner sig el sin kalv hotad av något/någon.
Imorgon ska jag till Hotell K och ge en massage, jag är dock aningen nervös. På måndag ska jag till sjukhemmet och hålla en gratis prova på yoga kväll, känns bra.
Snart dags för tv och serien "Tillbaka till Aidensfeeld"

Här är lite bilder:



Raiko, 3,5 månad.



Älgko med kalv, hos grannen å äter





Vänder bästa sidan till =)

Ljus, värme, Kram och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0