Val i vått å torrt

Jahapp, nu är det dags att välja igen. Och jag å gubben var på biblioteket och gjorde vår röst där. Skönt att få det gjort. Jag hoppas verkligen att vi får ett regeringsskifte iår, den blå fanan har inte annat än försämrat drastiskt för alla arbetslösa, sjuka och svagare i vårt samhälle. Var är alla jobben som lovades...suck! Inte för att jag trodde det skulle ändras då det blå kom till makten, men jag var döläss på G.Persson som jag inte heller tyckte var nå vidare. Så visst, ibland behöver vi skakas om för att se vad som är bra och vad som är mindre bra. Själklart att blå har en poäng om man spelar i den högre ligan, med gott om pengar. Men hu valinge att gå arbetslös idag.
Jag tycker många tankar som SD har är riktigt bra, förstärka glesbygden, sänka benispriserna och sen frysa dessa där. Begränsa invandringen tills vi själva har jobb. Har definitivt inget emot invandrare som människor, men vår politik tar inte hand om de människor som kommer hit, eller var det bara ngn typ av förvaring vi som land ska vara? Men jag tycker tyvärr inte det finns ett parti som har alla rätt för att jag skulle vilja ha dom vid makten, därför får man välja det som står en närmast av de som finns. Men de frågor jag tycker är allra viktigast är ju jobb, att det ska vara lättare att få arbete. Det ska inte vara som nu, att du måste vara upp över öronen utbildad, samtidigt som du ska ha en livstids arbetslivserfarenhet. Man kan tyvärr inte vara allt på samma gång, som det idag efterfrågas. Har man som jag, född på 60 talet och valde min familj/son i första hand, hankat mig fram på olika jobb och inte satsat på den där karriären, så måste jag väl ändå kunna få ett jobb som kan fungera utan att jag jämt måste stå längst ner på stegen. Jag har tagit alla jobb jag fått, men ngn gång måste jag ju kunna ta ett steg upp på trappan och få ett jobb som jag känner att jag kan utvecklas och bli stärkt av. Javisst, jag hatar att gå arbetslös, men då det inte finns jobb, vad gör man då? Jag kanske inte vill flytta land å rike omkring för att få jobb, då jag nyligen flyttat. Är man i min ålder, så är kanske inte ambitionen att flänga land å rike omkring, det är redan gjort. Idag vill jag kanske ha trygghet och ett fast boende utan att behöva riva upp rötter å familj, då min gubbe har ett fantastiskt jobb på orten. Inte flyttar ju han, ska det då vara meningen att alla som vill ha jobb ska vara singel? Men enl de blå, ska det ju vara så.
NGT annat. I helgen var vi i stugan, höststädade och påtade på. Vi badade bastu, vilket var otroligt skönt, vi spelade lite dart och vi umgicks. Svärfar har tagit dit (till stugan) en rök koja, så på lördag åt vi rökt aborre/sik och det var sååå gott. Igår var vi till veterinären med Mango, han har fått urinvägsinfektion och ev ngt som kallas
FUS/FLUTD orsakas av stopp i urinröret av kristaller (pyttesmå urinstenar) som klumpar ihop sig med en proteinmassa och bildar pluggar. Små pluggar kissas ut medan större fastnar i röret som en kork i en flaska. Även innan det blir totalstopp retar kristallerna till inflammation i urinblåsan och urinröret. Bakterier är sällan inblandade men kan hjälpa till vid bildandet av vissa kristalltyper. Detta kan orsakas av fodret katten äter (innehållet av olika salter som magnesium, fosfat mfl), urinens pH mm. Fodret är en viktig faktor och nu har vi köpt ett foder som ska hjälpa honom bli av med kristallerna. En påse torrkost på 3,5 kg kostade nästan 500kr. Men Mango tyckte det var gott, så då får vi hoppas han nu ska bli bra. Han har även fått med sig hem medicin för 4 dagar/2 ggr dag ska vi ge honom det i munnen.
Vi funderar även på att utöka vår familj med en ny katt. bild nedan.

 
Nya rök kojan i stugan

 
Sonen gjorde oss en fågelholk då han var på besök, nu är den upphängd på ett träd vid stugan.

 
Rök kojan från annan vinkel.


Å så... katten "ebba"

 här liten  å nu lite större

Nytt Namn; Chanti som betyder betyder fred, vila, lugn, eller salighet


Ljus, värme, Kram & Hej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååååååååååååååååå vilken gullig kisse! lägg i korg!! :)

2010-09-07 @ 16:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0