Mardröms morgon

Vaknade strax för 05.00 imorse av att Chanti jamade, inte sitt vanliga "jag är hungrig, stig upp" jamandet utan mer lite gnälligt, ledset och ynkligt. När jag vaknade höll hon på att krafsa under sängen, förnetriskt. Jag hivade huvudet över sängkanten och tittade, hon verkar ha "bajsat" under sängen, inte mkt men det luktade. Jag steg upp och då upptäckte jag att hon hade avföring i hela rumpan. Hon har diarée och hon visste inte hur hon skulle göra för att bli av med det.

Jag steg upp och tog med henne på toa där jag först försökte torka med papper, men allt bara smetades ut och var inge vidare. Då satte jag henne under kranen i handfatet (dum tanke, antagligen trött & jag visste inte vad jag skulle göra) Chanti blev helt galen, och min hand väldigt randig av rivsår efter det försöket.

Jag la ner försöket att få henne ren, å ägnade mig åt att torka upp efter henne runt omkring i sovrummet. Drack en kopp te och gubben hade oxå kommit upp. Vi resonerade om hur jag skulle ta mig an Chantis dilemma. Han tyckte jag skulle prova duschen, så till slut bestämde jag mig för detta. Vi stängde in oss på toa, jag redo med shampo och tålamod. Det slutade riktigt bra, men tog säkert 30 min innan vi blev klara & chanti hade en mkt blöt men ren rumpa. Jag torkade henne med handduk och hon verkade ändå relativt nöjd över att vara ren igen.

Jag var hem på lunchen och då var min kisse ren och såg nöjd ut. Lekte lite med henne innan det var dags för jobb igen. Slutade 16.00 idag och har på jobbet hunnit planera lite för yogan som jag ska ha för barnen den 9 maj. skrivit ut bilder och plastat dessa. Känner mig nöjd.

Kom hem och tog ut chanti på en liten tur runt huset, det blev väl ca 20 min innan jag frös och tog in henne igen. Hon hade gärnat varit ute en stund till. Åkte å handlade och lagade kycklingsoppa med nudlar till middag. Blev gott.

Fick ett paket med kläder idag, bra. Dom passade och jag är rätt nöjd. Tycker iof att det är trist att skicka efter, roligare att fynda och shoppa när man kan se innan man handlar. Men allt var ok, så nu har jag lite nytt på jobbet.

Blev sen lite tv och nu rätt slut, efter denna pärs av dag.

Ljus, värme, Kram & tjingeling i vårens härliga tidevarv.



Butter kisse =) men nu e hon glad igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0