Fjärilar

Barnyogan startar idag och jag har fjärilar i magen. Barnyoga är jättekul att leda, men inför varje ny start känner jag lätt nervositet och aningen skakig i knäna. Vill ju gärna att barnen ska tycka om yogan. Jag kör en yogasaga och lite andning och efter det avslappning, vilket är det svåraste för de flesta (både vuxna & Barn) att släppa kontrollen.

Nu är det dags för frukost, havregrynsgröt, nötter, hallon och havre mjölk. Ska bli gott! Sen packa ner & cykla till jobbet.

Var snäll mot din mage.... Ditt känsloställe
Om magen är trög eller snabb bägge gör att du inte mår bra. Så lyssna på vad magen signalerar och fundera på dessa punkter.

.maten du äter innehåller för lite fibrer
.du dricker för lite
.du rör dig för lite
.oro och stress
.ändrade matvanor
.miljöombyte
.vissa läkemedel, som till exempel järntabletter.


Tänkvärt
"Fiberrik mat som gryn, grovt bröd, flingor, grönsaker, bär, rotfrukter och mycket vatten hjälper tarmarna att arbeta.


Nu är det dags att börja titta på tvättställ, toastol och diskbänk, diskho...vilket känns nervöst. Igår frågade svärfar om vi inte skulle installera centraldammsugare? hade jag inte ens tänkt på, men det är tydligen standard i nya hus, och det kanske är jättebra. Har dock ingen erfarenhet av detta.

Ha en bra dag!

Dagens tänkvärda
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga. Benjamin Franklin.
 

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0