vem? Barba...

Ni som känner mig, kanske drar på smilbanden då jag nu skrev om teets positivitet. Jag får ju ofta höra en å annan gliring ang mitt te drickande. -När ska du bli vuxen? -Sånt där blask, kan det vara nåt? mm

Jag älskar grönt te, yogi te och har faktiskt aldrig hittat och kunnat smaka vitt te, som enligt forskare anser att det tom är ännu ett snäpp nyttigare än det gröna.

Idag är det onsdag, och imorse började jag 08.00 vilket var skönt. Då hann jag både yoga och meditera. steg upp 06.20 och då kände jag mig väldigt pömsig.
På jobbet flöt det på bra, kom på att vi skulle ha barbapapatema på vår avd Galaxen.




Vad-Vem är barbapapa?

Barbapapa själv är en vanligtvis päronformad, skär varelse med förmåga att ändra sin form till praktiskt taget vad som helst. Färg, struktur och massa verkar dock ej kunna ändras så om Barbapapa till exempel ändrar form till en kanin kommer han att se ut som en stor skär kanin.


Barbapapa föddes i en trädgård när Per vattnade sina blommor (i senare översättningar har Per bytt namn till Jakob). Efter många underhållande äventyr träffar han också på en hona av samma art kallad Barbamama. Barbamama är svart och har mer kvinnliga former. Även hon växte upp ur jorden på samma mirakulösa sätt. Tillsammans producerar de sju barn, på ett mer traditionellt sätt genom att Barbamama lade sju ägg, som lades i jorden för att utvecklas.

Iaf för att återgå från ämnet barbapap så var vi på Kraja och badade med tre barn, tre "fröknar" en av fröknarna var nämligen en han, och far till ett av barnen som vi hade med oss.

När jag kom hem tog jag ut Chanti på en promenad runt huset, så hon fick lite luftning. Sen lagade jag middag och efter det åkte vi till svärfar en sväng, för att hjälpa till med diverse.
Tyvärr fick gubben ett larm (han har jour, sista dagen idag) Så vi fick bege oss hemåt efter så där 45 min.
Har hängt tvätt och vikit tvätt och nu är det läge för soffslppning och förhoppningsvis ett mord i midsommer. Tror det är ikväll, hoppas det.

Sen skönhetsömnen...eller sova, kalla det vad du vill.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0