kyligt

Molnen har väl delvis blitt mindre påträngande, men ständig huvudvärk som har hållit hjärnan fången i nu 5 dagar tar på energin. Yogagympan för barnen var bra, och som jag trodde blev jag lite gladare, iaf fick jag ha tankarna fullt koncenterad på barnen. Hade även ett pass för personal på e.m 17-18 =) skönt att komma igång med det igen.
Min trötthet kan ju bero på att det är så mkt just nu. Husrenovering, sons ekonomi, jobb, egna privata problem mm

Idag har jag återigen gett massage till 3, så jag har nu rätt konstant 9 massager i veckan. Kruxen som jag upplever är ju att jag själv skulle behöva få massage då jag ger så många. Min kropp tar stryk.

Pratade med svärfar idag, på torsdag e.m kanske de påbörjar tapetseringen av huset. 6 rum ska tapetseras, två rum (toa & tvättstuga) ska få klinker & kakel. Kanske ,kanske att vi kan flytta in efter nyår??? Hoppas =)

Jag behöver åka en sväng till kusten, men det är svårt att veta när det är ett bra läge. Känner mig låst, då vi har mkt som ska fixas med hus å dyl. Men måste ju ändå åka ner för att julhandla mat mm, då dom inte har "mat" här i Arjeplog. Dvs mat som har det där extra som inte finns här helt enkelt i deras sortement. samt få stilla schopping suget och iaf få inhandla en julklapp eller två och önska syskon, syskonbarn mfl God Jul å så.

Idag funderar jag skarpt på att köpa jay Smith & von bensons skiva. Jag hade föredragit Jay solo och lite mer blandat med hans otroliga röst. Men jag vill ändå köpa skivan, behöver nöta på en ny då förra cd snart är blank av allt spelande =)

Julklappsskor. Beställde ju mina underbart fina vinterskor på Brandos, men dom hade ju inte min stl då jag behövde byta upp till en större stl. Men hittade inga som var jämförbara i utseende där, men har letat vidare och kanske blir det på ett annat ställe en grön sko i skinn och pälsfoder, får se vad gubben säger. Ja, om han vill beställa fler skor... Det vart ju en del tjorv med Brandos. Men ett par gröna passar ju iof den gröna vinterjacka jag köpt redan =) Tyvärr vart jag inte jättenöjd med jackan pga känns som jag blir stor som ett tält i den. Säkerligen varm men jag kommer att se 10 kg tyngre ut då jag har den. Men, varför klaga om man är varm?

Och nu, onsdagmorgon behöver man faktiskt tänka varmt, idag visade tempen på hela -15 grader kallt, känns jättekyligt. Burr. Men nu är det dags att gå till jobbet, har massage på f.m vilket blir en bra start.

Ha det gott därute i vinterskruden =)

Ljus, värme, kram & Tjingeling




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0