Me and my ...

Lördag, vaknade först 04.55 av min misse chanti som var pigg och matsugen. Jag ignorerade henne, vilket inte alltid är en helt lätt uppgift. Då började hon riva ner tavlorna som står på en tavellist. Så, upp å ta ner resterande tavlor från listen och ta ner katten från byrån. Efter en stund insåg hon att matte tänker inte stiga upp ännu. Ok, hon lät mig sova ända till 07.18 och då gav hon inte upp. Då var det jag som fick ge mig efter att hon hela tiden skulle slicka på mina fingrar, jama och helt besatt i mina händer. Så efter 10 min av hennes påstridighet gav jag så upp. Det var den sovmorgonen!

Gav odjuren =) mat och sen släppte jag ut Mango. Gjorde mig hett vatten och tog tag i dagens yoga pass. Söndag ska jag byta pass, då jag har yogat detta i 40 dagar. Har inte beslutat mig för vilket pass jag ska börja med nu. Men ni får veta detta imorgon.

Gubben har genom jobbet fått sig en ny telefon, =) intresse klubben noterar. Iaf så steg han upp då jag yogat klart runt 09.15. sen suttigt vid datorn och letat info om sin nya telefon. Han är okontaktbar vid såna tillfällen. Så jag åt frukost runt 09.30 och gick sen för att tona håret, det var dags igen. Efter detta satte jag igång å rensa en låda med papper. satte även på en tvätt. Gubben suttit klistrad vid datorn lämnade denna efter ex antal timmar (ca 14.10) å satte sig i soffan å klura vidare på telefon funktionerna å ca. 14.20 undrade gubben om vi skulle åka en snabbis till svärfar... Hockyn började ju kl. 15.00 å då skulle vi hunnit hem igen.

Då hade ju jag satt mig vid datorn å betalade räkningar. Så jag svarade ok, men måste göra klart först. Hm, muttrade han... sen skyndade jag mig in i köket, värmde snabbt en pizza slice från igår, då magen kurrade. Då blev han ännu mer stressad, vi skulle ju ÅKA utbrister han. Ja, det tar 5 min, strax klar. Han går ut å muttrar.

Vi kom iväg, in till svärfar, gubben hjälpte honom med datorn, då han hade svårt att skicka bilder? varför kom jag inte på. Det tog inte lång stund, sen åkte vi igen, dvs vi hann inte ens ta av oss jackan så var vi ute igen. suck. Jag behövde handla, kl närmade sig 15.00 å då blängde han på mig, men... hm, han svängde hastigt in till Ica. Jag stressade in, handlade lite nödvändigt å ställde mig i kassan. Var det 4 pers i affären så stod naturligtvis 3 st före mig i kö!

Vi var hemma igen 15.07 och Hockyn hade faktiskt inte börjat ännu, alltid lite försnack innan dom kommer igång.
Själv ska jag nu fixa till facet och hitta några kläder att ta på mig inför kvällens middag med mina kollegor.
Blir en lugn kväll, är för trött för ngt annat. kör nog både dit å hem, för det blir säkert förlängning på Hockyn å då vill inte gubben avbryta sitt tv tittande.

Ljus, värme, kram å Tjingeling

Mathörnan, Arjeplog. Dit jag ska å äta ikväll.



VårVinter i Arjeplog (utanför stugan)



Dimma, Arjeplog





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0