norrbottens tv

Jag skulle vilja tipsa om tv24 norrbottens sida, "Lyckopiller" http://www.24norrbotten.se
Gå in på tv24 och leta i tablån program, det finns massor där att läsa och titta på. Tex. Där finns recept och tips om inredning och mkt mer. Och Lyckopiller innehåller hälsorelaterade reportage, som jag personligen finner väldigt bra. Ta en titt!

Idag har varit en sån där dag av ren och skär återhämtning. Jag vaknade 05.00, somnade om till 06.07 då Chanti väckte mig. Gick upp å gav kissarna mat, sen tog jag två panodil eftersom jag hade en ordentlig huvudvärk som kändes från nacken. La mig å somnade om. Vaknade igen runt 08.30 men steg upp 09.00. Huvudvärken var tyvärr kvar, så jag tog ytterligare två panodil. Åt frukost runt 10 men 11.00 gav jag upp, tog en ½ migrän tablett och la mig på sängen där jag somnade, och inte förrän 14.30 vaknade jag, yr och lite dissorienterad. Steg sakterliga upp och eftersom piggnade jag till, nu fri från huvudvärken.

Efter en dryg timme var det dags att åka å handla, gubben ville inte så han vägrade. Jag undrede om vi skulle äta hempizza och det förslaget gick hem. Så jag tog bilen och körde förbi svärfar och tog in post, sen till affärn, handlade och tog ut det paket jag skickat efter med ett par brallor å en top. Köpte även lite lördagsmys.

Kom hem och när jag kom innanför dörren och plockade upp varorna kom jag ihåg att jag glömt handla en sak. Blev sen sårad då jag blir anklagad att med flit "glömt" vilket inte var fallet. varför är det så lätt att anklaga och så svårt att förlåta? Ibland undrar jag, känner man verkligen en person om man tror denne med flit glömmer för att straffa en annan? Jag kan bara gå till mig själv såklart. Jag skulle aldrig med flit låtsas eller medvetet låta bli att handla ngt bara för att vara dum/taskig. Skulle jag mot förmodan INTE vilja handla, så har jag faktiskt så pass råg i ryggen att jag isf säger nej. Jag menar, om jag anser att det skulle vara ngt fel att handla en sak, då säger jag det, skulle aldrig få för mig att låtsas glömma, finns för mig ingen vinning i det. Inte på ngt sätt.

Jag har ju mest legat idag, så gubben var ut en kort sväng med skotern i det väldigt fina vädret. Då jag kom hem efter handlingen, som jag var tvungen ut på bad jag om lite hjälp i köket, plocka undan å så. Men idag var det tydligen ingen bra dag, för jag fick ingen hjälp. =(

Vi åt pizzan, som vart väldigt god tycker jag. Sen blev det lite filmtajm. Merlin och the dragon slater. Ganska bra, för jag är barnsligt förtjust i såna filmer. Tyckte dock att just drakarna var lite dåligt gjorda, men handlingen var bra för övrigt. Är förtjust i Merlin. under filmen hann Mor ringa å kollade av vad vi fick på hästarna, hon hade missat detta. Sen ringde svärfar från köpenhamn, lät glad å saknade Sally. Jag frågade gubben om det fanns möjlighet att kanske åka å hämta henne så svärfar skulle bli glad å slippa åka då han rest så pass mkt, men det är tveksamt. Å Själv hittar jag inte. Ja, ja...nu har iaf gubben lagt igen ögonen, han sover film på soffan.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling



Sally i snön utanför stugan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0