At last My winter shoes

Äntligen! I Dag när jag kom hem 16.45 efter en lång dag på jobbet hade mina skor som gubben köpt mig i julklapp kommit… ok, jag har beställt nu 4 olika skor, och nu idag kom då det fjärde paret. Som tack och lov passade bra.  De beställda skorna har alla varit för trång runt foten, dvs stl och längden på själva foten har passat men omkretsen runt foten har varit så snäv att det inte gått att ha dom på fötterna. Men, nu blev det tack och lov rätt och utan problem kan jag även ha en tjock socka =) NÖJD.



Dom är jättesköna =)
 

Zumban var inställd idag, så det skulle vara imorgon torsdag istället då lokalen var upptagen idag. Hm, typiskt.

 

Idag sa min kollega som jag hade på yoga igår tisdag att hon kände av passet med lite träningsvärk =) Bra, då har hon jobbat bra.

 

Pratade idag med min Mor som äntligen fått tillbaka telefonen. Den har ju varit stängd en vecka pga byte av abonnemang. Hon lät glad och lättad över att det nu fungerade igen =)

 

Gubben hotade ta ner Tv; n imorgon torsdag! Neeej, DET går inte sa jag bestört. Torsdag är min Tv kväll. -Jamen du kan ju se i sovrummet! Svarade han. Men HUR kul är det att sitta/ligga i sovrummet från ½8 till 22.00 då min Tv kväll är slut. Tror jag får behålla den torsdag å han tar ner den fredag. Men då blir vi TV lösa hela helgen… för vi kan ju inte flytta allt å ha TVn kvar här i gamla huset. Knas

 

Sonen har svarat Ja på min utmaning om att äta nyttigt och motioner fram till sista Mars, nu började vi så sent, men jag ska ju till Tunisien i April, och då känns det inte som om jag vill tänka på det. Men å andra sidan tänker jag jämnt på det ändå, så vi kanske skulle köra delmål Mars och sluta sista Maj. Får höra vad han tror och tycker. Vi har dock inte kommit på ngn morot för projektet =) Har du som läser ngt förslag?

 

Det är det svåraste, att komma på en typ av ”vinst”

På jobbet ska vi samla 100 kr var under våran gångtävling kollegor emellan och vinnarlaget som består av 4 på varje lag får vinsten och så ska vi åka på vårruset i Luleå i maj.

 

Kanske ska ge sonen en biljett till vårruset ?? =) å han kan få betala min startavgift om jag skulle vinna vår överenskommelse? Just nu spånar jag bara, har du förslag? Skriv en rad. Vad som helst får du föreslå om.

 

Man kan ju unna sig själv något vid delmålen, ngt nytt att träna i, en weekend resa där du kan slappna av med shopping och kanske massage eller gå till frissan mm

OCH här kommer de privta bilderna på den tjäder som var å hälsade på oss på fiskarevägen =)
Det hade börjat skymma, så bilderna blev inte jättebra. Men man ser den iaf.



En Till



Dagens tänkvärda att reflektera över:
Var inte rädd för det långsamma framåtskridandet, var bara rädd för stillaståendet

Ibland kan det kännas frustrerande att ens framåtskridande går så otroligt långsamt, men allt tar den tid det behöver för att vi ska hinna med. =)


Ljus, värme, kramiz och Tjingeling



Värm dig vid ett mysigt element ;-)



Kommentarer
Postat av: Linda

Men skönt att du hittade ett par som passade till slut :) hann ju nästan bli sommar....nästan alltså. Fin bild på fågeln! Lovar att komma och hälsa på då ni flyttar in i erat nya hus! Skäms ju nästan... du har ju bott där ett tag nu. Kraaaaaaaaaaam!

2012-02-08 @ 23:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0